וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אווטאר-מאניה: 275 אלף צופים בישראל

אופיר בר-זהר

5.1.2010 / 8:04

עם 12 מיליון שקל הכנסות, כרטיסים מוזמנים ימים מראש, מספר הקרנות חסר תקדים ו-275 אלף צופים תוך 20 יום בלבד - "אווטאר" בדרך להיות הסרט הנצפה והרווחי ביותר שהוקרן אי פעם בישראל

275 אלף ישראלים צפו ב"אווטאר" של ג'יימס קמרון עד אתמול בבוקר - כך אמר ל-TheMarker מפיץ הסרט ובעל חברת ההפצה א.ד. מטלון, אמנון מטלון. לדבריו, כ-233 אלף צופים צפו בהקרנת תלת-ממד של הסרט ויתר הצופים צפו בהקרנה רגילה. מחישוב עלות הכרטיסים (45-48 שקל להקרנת תלת-ממד ו-33-35 שקל לכרטיס רגיל) עולה כי הסרט הכניס בישראל כ-12 מיליון שקל מאז עלייתו לאקרנים ביום חמישי לפני כשבועיים וחצי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קמרון מתקרב לשבור את השיא של עצמו במכירת כרטיסים בישראל. מתוך הסרט אווטאר/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי מטלון, מדובר בנתון מצוין לפרק הזמן שבו מוקרן הסרט. "זה באמת מרשים מאוד, ומה שמדהים זה שהמספרים לא יורדים משבוע לשבוע", אומר מטלון. "יש אפילו עלייה של 2% לעומת השבוע שעבר". לדברי מטלון, "בדרך כלל כשמגיעים ליותר מ-80 אלף צופים אני מרוצה. 100-120 אלף צפיות זה כבר ממוצע טוב לסרט רגיל, ואם מגיעים ל-200 אלף צפיות אז זאת כבר חגיגה".

מטלון אומר כי בהסתמך על קצב מכירות הכרטיסים עד כה, "יש סיכוי טוב שנעבור את 650 אלף הצופים - שזה יהיה פנומנלי. אנשים נכנסים לאינטרנט ומזמינים כרטיסים כמה ימים קדימה, שזו תופעה שכבר הרבה זמן לא ראינו. אני לא זוכר מצב כזה בשנים האחרונות שבו צריך להזמין כרטיסים מראש, זה מאוד משמח".

לדברי מטלון, הסרט הנצפה ביותר בישראל הוא "טיטאניק", עם כ-1.3 מיליון צופים. "האמנתי ש'אווטאר' ימכור יותר מרבע מיליון כרטיסים, אבל לא עד כדי כך", הוא אומר. לדבריו, קשה להעריך אם "אווטאר" יצליח לעקוף את נתוני "טיטאניק". "אם היית שואלת אותי בשבוע השלישי של 'טיטניק', בחיים לא הייתי מנחש שזה המספר שהוא יגיע אליו, אז אני לא יודע", הוא אומר.

משה אדרי, מנכ"ל ואחד מבעלי סינמה סיטי, מספר על ההיסטריה מהצד השני סביב הסרט במתחם הקולנוע שלו: "אין ספק שמדובר בשובר קופות. לא ניתן להשיג כרטיסים לסרט יומיים-שלושה מראש באמצע השבוע, ובסופי שבוע מפוצץ עד אפס מקום. בשביל לענות על הביקושים הגדלנו את מספר ההקרנות משבע ל-15 ביום. עד כה צפו בסרט בסינמה סיטי, בתקופה של קצת יותר משבועיים, יותר מ-50 אלף צופים. מדובר בחוויה שלא נראתה כמותה בישראל. השילוב של הסרט עצמו עם חוויית התלת-ממד מביאים אנשים לבחור בקולנוע".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"השילוב של הסרט עצמו עם חוויית התלת-ממד מביא אנשים לבחור בקולנוע"/מערכת וואלה!, צילום מסך

דוגמאות נוספות שמטלון מביא לשוברי קופות בקנה מידה ישראלי מעידים על גודל ההישג של "אווטאר". "היום השלישי" הביא 650 אלף צופים לקולנוע, אך מטלון אומר כי "צריך לקחת בחשבון שהסרט הגיע למספרים האלה ב-1996. כיום הוא היה מגיע ל-400 אלף צופים בגלל שאנשים מורידים סרטים באינטרנט". "צופן דה וינצ'י", שנחשב לסרט מצליח הגיע למספר של 240 צופים בכל תקופת הקרנתו. סרט מצליח אחר המוקרן בימים אלה הוא "2012", שאחרי שמונה שבועות הגיע ל-300 אלף צופים. "עידן הקרח 3", ששודר בתלת-ממד הגיע ל-390 אלף צופים וב"עידן הקרח 2" שלא הוקרן בתלת-ממד צפו 220 אלף איש.

"אווטאר" מוקרן כיום ב-19 מסכי תלת-ממד ברחבי ישראל. לדברי מטלון, "העלות של תלת-ממד מאוד גבוהה, גם כי התרגום וההחדרה של הכתוביות יקרה מאוד. אם תרגום לסרט רגיל עולה פר-עותק, אני יכול לצמצם את העלויות בהתאם למספר העותקים. אבל בתלת-ממד משלמים סכום גבוה וקבוע בלי קשר לכמות העותקים. בנוסף, המכונות שמקרינות התלת-ממד מאוד יקרות - אני מקרין את הסרט בכל המקומות האפשריים שיש להם את המקרנים האלה. יש מקומות שמראש סיפקנו להם יותר עותקים, כמו יס פלאנט ברמת גן ובחיפה וסינמה סיטי, ושם באמת אפשר לראות שיש יותר הצגות, מה שמאפשר גמישות לקהל".

על שיווק הסרט אומר מטלון כי "ניסיתי לחשוף את המעלות של הסרט לקהל היותר בררן, למשל אנשים שמפחדים ממדע בדיוני. חשבתי שאם אצליח להסביר שהמדע הבדיוני אינו העיקר, אלא העשייה של הסרט - אז אנשים יגיעו לקולנוע. אני חושב שזה קורה.

"ציטטתי ביקורות על המועמדות לגלובוס הזהב וביקורות מאנשים שלרוב לא מתייחסים באהדה לסרטים כאלה, ודווקא פה הם אהבו. הקמפיין רץ בעיתונות, בטלוויזיה ובאינטרנט. בהתחלה חששתי שרק אוהבי קולנוע פרופר ילכו לראות אותו. כעת אני חושב שכולם, כולל קהל מבוגר, מבינים שיש יופי רב בסרט. מעבר לתוכן, אפשר לראות את הצבעים, הדמיון, העדינות שיש בסרט בסצינות מסוימות ואנשים מתחברים לזה. זה מרגש".

  • עוד באותו נושא:
  • אווטאר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully