וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החרם הישראלי לא מדגדג לתורכים

עירית רוזנבלום

15.1.2010 / 17:21

העיתון הטורקי "טודייס זאמאן" מצטט בכירים בתעשייה הטוענים כי הישראלים "בכל מקרה קונים חבילות זולות ולא מוציאים כסף". טוענים כי העלייה בתיירות ממדינות ערביות פיצתה על הפסד ההכנסה מהישראלים

התיירות הטורקית הושפעה אך במעט מהירידה חדה במספר התיירים הישראלים ב-2009. כך אמרו נציגי תעשיית התיירות הטורקית לדברי העיתון הטורקי "טודייס זאמאן". לפי נתוני משרד התרבות והתיירות הטורקית, חלה בחודשים ינואר-נובמבר ירידה של 44% בתיירות הישראלית לטורקיה, לכ-300 אלף. בטורקיה תולים את הירידה בתיירות הישראלית ב"תקרית דאבוס" שאירעה בתחילת 2009 בין ראש הממשלה הטורקי ארדואן לבין הנשיא שמעון פרס בוועידה הכלכלית העולמית.

אולם, דבריו החריפים של ארדואן נגד ישראל ועזיבתו ההפגנתית את הדיון במחאה על כך שלא ניתנה לו, לדעתו, זכות דיבור שווה לזו של הנשיא פרס, זכתה לתשואות בקרב מדינות מוסלמיות רבות, כותב ה"טודייס זאמאן". "במובן זה נראה שתעשיית התיירות לא הושפעה מהירידה במספר התיירים הישראלים. נציגים מתעשיית התיירות מציינים שהם פוצו על ההפסד בהכנסה מהתיירים הישראלים הודות לעלייה הניכרת במספר התיירים מ-9 מדינות מזרח תיכוניות".

ב-TheMarker פורסם באוקטובר 2009 כי מאיראן, למשל, חלה בחודש ספטמבר עלייה כ-60% בתיירות לטורקיה ל-108 אלף תיירים ומעיראק חלה עלייה של 14% ל-23 אלף. סגן יו"ר הפדרציה של התאחדויות המלונות בטורקיה, סכים איידין, אמר לעיתון הטורקי כי תקרית דאבוס "פתחה עידן חדש בין טורקיה לבין מדינות המזרח התיכון והתעניינות רבה בין התיירים מהאזור. מספרם של התיירים הישראלים היה אולי נמוך מאשר ב-2008, אבל התיירים הערבים נהרו לטורקיה באותו הזמן".

מעדיפים את האירנים

הוא הוסיף כי תיירים ערבים מוציאים הרבה יותר כסף מאשר ישראלים ושעניין זה לבדו פיצה על הירידה בתיירות הישראלית. "רוב הישראלים רוכשים חבילות ב-200 יורו בממוצע ומבלים את רוב זמנם במלון, כלומר חוסכים בהוצאות ככל הניתן. לעומת זאת, התיירים הערבים נוטים להשתתף באירועים שונים, יוצאים לסיורים וכתוצאה מכך מוציאים יותר כסף. בתנאים אלה, גם ירידה נוספת בתיירות הישראלית לא תגרום נזק לתעשיית התיירות הטורקית", הדגיש איידין.

לדעת בכירים במשרד התיירות הטורקי, הסיבה העיקרית לכך שהישראלים ביטלו את חופשותיהם בטורקיה "היתה תעמולה שטורקיה אינה מקום בטוח, יותר מאשר תגובה לתקרית בדאבוס". מנהלי מלונות מצדם אמרו ל"טודייס זאמאן" כי הם מחויבים לעשות הכל כדי להפיג שמועות שליליות אלה ויקדמו בברכה תיירים ישראלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully