וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ורמוס מתעורר לחלום בלהות

סיון גלינגבייל

3.2.2010 / 10:45

לדעתה של סיון קלינגבייל, פעולות תדמיתיות לא יספיקו לרועי ורמוס - הוא יצטרך לעשות בדק בית אמיתי, להפיק לקחים ולהעביר אותם לציבור בלי להסתיר דבר

רועי ורמוס התעורר הבוקר לחלום בלהות. נער הפלא של שוק ההון הישראלי נהפך בן לילה למנהל של חברה החשודה בפלילים. מי שהיה רגיל שתמונתו מופיעה בעיתונים לצד ציטוט חריף נגד הטייקונים ובעד החוסכים, מצטייר פתאום מעל שערי העיתונות הארצית כמי שמעל באמונם של המשקיעים.

ורמוס גילה כי יש גם חסרונות למצב שבו המנכ"ל הוא החברה. כאשר החברה כולה ממותגת תחת השם של המנכ"ל, הוא נבנה על גלי הצלחתה אבל גם מתרסק איתה. מבחינת הציבור מי שמדברר את החברה בכל נושא, קטן כגדול, אמור לדעת כל מה שקורה בה והציבור מניח שהכל מגיע לפתחו. לורמוס יהיה קשה להסביר כי יש גם בפסגות פינות שאינן גלויות לעיניו וכל ניסיון שכזה ייתפש כתסמונת "ש.ג" קשה.

במקרה של ורמוס המצב אף מקצין עוד יותר. העובדה שזכה להצלחה גדולה כל כך בגיל צעיר מעוררת כבר שנים חוסר נוחות אצל לא מעט אנשים. גם הנכונות שלו להיכנס חזיתית באנשים חזקים סייעה לו לצבור אויבים המחכים למפלתו. מי שבמשך שנים שקד על תדמית של ניקיון כפיים ודאגה למשקיעים יגלה עתה כי מהגובה אליו הגיע הנפילה עלולה להיות קשה.

הדרך היחידה של ורמוס לשרוד היא לנהל את המשבר הזה מקדמת הבמה. הוא בעצמו צריך להשאיר את הציבור מעודכן, לחשוף בפניו את מה שקורה ובמידת הצורך גם לבקש סליחה. ורמוס תמיד אומר שכל מה שהוא עושה זה למען הכסף של הציבור ולא למען יחסי הציבור שלו. עכשיו הוא יצטרך להוכיח שמה שמניע אותו ואת מנהלי פסגות זה לא עשיית רווח אישי של מיליונים אלא האינטרסים של המשקיעים.

הצהרות ישנות על הפסקת פעילות הנוסטרו אולי מדברות אל המוסדיים והרגולטורים, אבל כרגע הן נראות כניסיון ישן לטייח משהו שכבר מזמן העלה רקב. גם הקריאות הישנות להתנהלות נקיית כפיים מצטיירות לפתע כצביעות לשמה. כאשר החקירה מתנהלת הסיכוי היחיד של מנכ"ל פסגות הוא להיות חוקר קשוח יותר מהרשות לניירות ערך ולפעול ללא משוא פנים מול לקוחותיו.

ייאמר לזכותו של ורמוס שלפחות בינתיים הוא עושה את הפעולות התדמיתיות הנדרשות. מי שנכנס לאתר פסגות היום כבר זכה לקרוא מכתב שפירסמה החברה על הנושא. מאוחר יותר מבטיחים מקורבים, יופיע באתר קטע וידאו בו מדבר ורמוס אל המשקיעים. ורמוס הספיק כבר לנהל שיחת ועידה עם יועצי ההשקעות ולשוחח עם לקוחות חשובים. כל מי שחייג לטלפון הסלולרי האישי שלו נענה, כרגיל, על ידו וזכה לתשובות רגועות אשר גם נשמעות כנות.

אבל זה לא מספיק. הוא יצטרך לעשות בדק בית אמיתי, להפיק לקחים ולהעביר אותם לציבור בלי להסתיר דבר. אם תצא פסגות מהמשבר זקופה, ייתכן שאחת המסקנות ממנו צריכה להיות שבית ההשקעות הגדול בישראל חייב להיות מזוהה עם פנים נוספות לצד המנכ"ל הכל יכול שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully