וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק טויוטה: גם הונדה בדרך למוסך

עומר רבין

10.2.2010 / 8:28

ענף הרכב מאבד שליטה? יצרנית הרכב השניה בגודלה ביפן איתרה תקלה בכחצי מיליון כלי הרכב מתוצרתה, בעיקר בארה"ב. הנהגים נקראים לנסוע בזהירות לבדיקה מיידית במוסך

נמשכת רעידת האדמה הכללית בענף הרכב: חברת הונדה הודיעה הלילה (רביעי) כי היא קוראת לבעלי 438,000 מכלי הרכב מתוצרתה ברחבי העולם להגיע למוסכים המורשים לתיקון תקלה חמורה שהתגלתה בכריות האוויר. המדובר בעיקר בדגמי 2001 ו-2002 של "הונדה אקורד" ו"הונדה סיוויק".

הודעת הקריאה שהוציאה יצרנית הרכב השניה בגודלה ביפן מצטרפת ל-2 קריאות נוספות אחרות שהוציאה לאחרונה: לפני כשבועיים בלבד קראה הונדה לבעלי 646,000 ממכוניותיה להגיע למוסך לצורך תיקון בעיה שנתגלתה באחד ממתגי סגירת ופתיחת חלונות הרכב בדגמי "הונדה ג'ז" – תקלה שעל פי החשד הביאה להצתה של רכב מסוג זה בדרום אפריקה וגרמה למותו של ילד. מוקדם יותר, במהלך השנים 2008-2009, קראה הונדה בשתי הזדמנויות לנוהגים בדגמיה השונים להגיע לבדיקה כדי לאתר תקלה שנתגלתה אף היא בכריות האוויר במכונית.

יש לציין כי ההשפעה של הודעת הקריאה על השוק הישראלי היא נמוכה יחסית, לאור העובדה כי המכוניות בהן אותרה התקלה הן מכוניות המיוצרות במפעלי הונדה בארה"ב ובקנדה ושבהן מותקנות כריות אוויר תוצרת חברת "טקטה" האמריקאית. מרבית הדגמים הנדרשים לבדיקה, לפיכך, מרוכזים בתחומי ארצות הברית.

מיובאנית הונדה לישראל חברת 'מאיר' נמסר לוואלה! כי "בהמשך להודעת הריקול עליה הודיעה הונדה בארה"ב ובה צוין כי רכבי הונדה באירופה אינם כלולים, נערכה בדיקה חוזרת בישראל, ממנה עלה כי בישראל כלולות בריקול זה 94 רכבי הונדה אקורד "אמריקאיות" משנת ייצור 2002, שיקראו להחלפת כריות האוויר. לא מדובר על האקורד המיוצרת באנגליה ולא על כל דגם אחר של הונדה".

עם זאת, לפרשה צפויה השפעה משמעותית על מצבה הכלכלי של חברת הונדה, על הכלכלה היפנית ועל תעשיית הרכב העולמית בכלל. בחברה מעריכים כי את הנזק הישיר מהתקלה בסכום של 24 מיליון יין יפני (קרוב ל-270,000 דולר) ביפן בלבד. מומחים עולמיים העריכו כי בחישוב כלל עולמי יעמוד הנזק של החברה על לא פחות מ-30 מיליון דולר, אך בחברה סירבו להגיב להערכות אלו. מומחים בבתי ההשקעות הגדולים ביקשו להרגיע אתמול את הרוחות וטענו כי תגובת השווקים במקרה טויוטה הייתה "מוגזמת". להערכתם, "מסוכן לייחס משמעות כה רבה לכל הודעת תיקון של יצרנית רכב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully