וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התאוששות: הדולר בשיא של 8 חודשים

נמרוד הלפרן

20.2.2010 / 9:10

היורו איבד כ-10% מול הדולר מאז חודש מאי על רקע הגירעונות של יוון ומדינות אחרות ביבשת. נתוני המאקרו החיוביים וההערכות על העלאת ריבית קרובה דוחפים את המטבע האמריקאי מעלה

הדולר מתחזק מול מרבית המטבעות המרכזיים בעולם, ונסחר בשיא של תשעה חודשים מול היורו, לאחר שהחלטתו המפתיעה של הבנק הפדרלי להעלות את ריבית הניכיון בראשונה מאז קיץ 2006, חיזקה את ההערכות כי צפויה העלאת ריבית בארה"ב.

הדולר נסוג משיא של תשעה חודשים מול היורו לרמה של 1.3594 דולר ליורו, לאחר שמוקדם יותר כבר התחזק מול המטבע האירופי לשער של 1.3444 דולר ליורו - רמתו הגבוהה ביותר מאז ה-18 במאי. היורו איבד כ-10% מול הדולר מאז חודש נובמבר על רקע חששות כי בעיות חוב וגירעונות תקציביים של מספר מדינות באירופה - כמו יוון, פורטוגל, ספרד ואיטליה - עלולים לפגוע בהתאוששות הכלכלה האירופית.

הדולר מתחזק מול הין היפני לרמה של 92 ין לדולר,בדרכו לעלייה שבועית של יותר מ-2% - עלייה שבועית שנייה ברציפות. מול הליש"ט מתחזק הדולר ב-0.4% לשער של 1.5464 דולר לליש"ט - שיא של תשעה חודשים. מנגד, נחלש הדולר ב-0.6% מול הפרנק השווייצי לרמה של 1.0769 פרנק לדולר.

מדד הדולר של ICE, העוקב אחרי שער הדולר מול המטבעות של שש שותפות סחר גדולות של ארה"ב, בהן היורו, הין והליש"ט, עולה ב-0.3% לרמה של 80.62 נקודות לאחר שמוקדם יותר כבר עלה לרמה של 81.34 נקודות - שיא של שמונה חודשים. בסיכום שבועי עלה המדד ב-0.4% - עלייה שבועית רביעית בחמישה השבועות האחרונים.

הבנק הפדרלי הודיע אמש במפתיע על העלאת ריבית הניכיון, הריבית שגובה הבנק על הלוואות חירום לבנקים בארה"ב, ב-0.25% ל-0.75%. הבנק המרכזי הדגיש כי מדובר בהעלאת ריבית הניכיון בלבד, וכי הריבית הפדרלית נותרה ללא שינוי ברמה כמעט אפסית.

עם זאת, החלטת הבנק הפדרלי חיזקה את ההערכות כי הבנק צפוי להתחיל להעלות את הריבית בארה"ב. החוזים על הריבית הפדרלית בארה"ב (Fed Funds Futures), הנסחרים בבורסת החוזים של שיקגו ומשקפים את ציפיות השוק מהריבית הפדרלית, מעניקים כעת סיכוי של 71% לכך שהבנק הפדרלי יעלה את הריבית לרמה של 0.5% לפחות עד חודש נובמבר, לעומת הסתברות של 65% שהעניקו לכך לפני שבועי.

הבנק הפדרלי הותיר את הריבית בארה"ב בשפל הנוכחי של 0%-0.25% מאז חודש דצמבר 2008, והפך את הרכישה של נכסים לכלי המדיניות המרכזי שלו בהתמודדות עם המשבר הכלכלי.

הבנקים המרכזיים של שווייץ ורוסיה התערבו אתמול לפי הערכות אנליסטים במסחר בשוקי המט"ח כדי לבלום את התחזקות מטבעותיהם. הבנק המרכזי של שווייץ התערב במסחר בעקבות התחזקות המטבע האירופי מול הפרנק השווייצי, בניסיון לעצור את התחזקות המטבע המקומי, העריך אתמול אמר אסטרטג המטבע של UBS, בריאן קים, בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג.

הבנק המרכזי של רוסיה אף הוא ככל הנראה התערב במסחר בשוקי המטבע, ולפי ההערכות סוחרי מט"ח רכש אתמול מטבע זר בהיקף של יותר משני מיליארד דולר. התערבות הבנק המרכזי נועדה לבלום את התחזקות הרובל לאחר שהמטבע הרוסי התחזק אתמול לשיא של 14 חודשים מול סל הדולר-יורו.

  • עוד באותו נושא:
  • שער הדולר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully