וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'קי בן זקן נעצר בחשד לעבירות מס

21.2.2010 / 17:25

נעצר בחשד לשימוש בחשבוניות מס שהוצאו שלא כדין, שוחרר בערבות עצמית של מיליון שקל. בן זקן: "כל מה שקורה כאן הזוי"

בית משפט השלום בקריית גת קיבל היום (ראשון) את בקשת חקירות מכס ומע"מ באר שבע ברשות המסים והורה על מעצר ושחרור בערבות של יעקב (ג'קי) בן-זקן בחשד לשימוש בחשבוניות מס שהוצאו שלא כדין. ביחידה התנהלה חקירה כנגד בן זקן שעברה לאחרונה לשלב הגלוי, בחשד לשימוש בחשבוניות מס שהוצאו שלא כדין על ידי שתי חברות ונמסרו לחברה הנמצאת בבעלות החשוד. בן זקן כבר זומן לחקירה ברשות המסים ביום חמישי שעבר והיום הוא זומן לבית המשפט למעצר ושחרור מיידי.

מדובר בעשר חשבוניות מס בסך כולל של 17 מיליון שקלים, אשר מס הערך המוסף הגלום בהן מסתכם בכ- 2.3 מיליון שקלים. לפי בקשת המעצר, החשבוניות נוכו על פי דיווח בחברת "סקטור 55 סחר וקמעונות בע"מ" הנמצאת בבעלות החשוד. החברות שהוציאו את החשבוניות לא דווחו על-כך לשלטונות המס.

סגן נשיא בית משפט השלום בקריית גת, השופט אריאל חזק, הורה על שחרור החשוד בתנאים מגבילים: ערבות עצמית של מיליון שקלים, ערבות צד ג' של 200,000 שקלים והפקדת מזומן על סך 25,000 שקלים. בהתאם להחלטת בית המשפט, בן זקן יעדכן את רשות היסים ויקבל את אישורה בטרם כל יציאה שלו מהארץ.

בן זקן בתגובה: "מאמין בחפותי, אתבע את שלטונות מע"מ"

ג'קי בן זקן אמר בתגובה לחקירתו ברשות המסים, שכאמור התבצעה כבר ביום חמישי בשבוע שעבר: "צריך לשאול את רשות המסים למה היא זימנה אותי לחקירה. אני יכול רק להגיד את העובדות מבחינתי . לפני יותר משמונה חודשים רכשתי רשת של חנויות ספורט בשם 'סקטור'. שילמתי את מלוא התמורה, קיבלתי חשבוניות והגשתי בקשה למע"מ כדי לקבל החזר מע"מ כיוון ששילמתי את התמורה עבור הרשת פלוס מע"מ. שלטונות מע"מ, מזה שישה חודשים, לא ביצעו את החזר המע"מ שמגיע לי כי כנראה אלה שמהם רכשתי את התמורה פשטו את הרגל אחרי הרכישה וכנראה לא דיווחו על החשבוניות ואין להם כל כוונה לשלם את המע"מ, כנראה משיקולים שאני לא מודע אליהם. אחרי שבמשך שישה חודשים לא החזירו לנו את המע"מ ששילמנו בדין, אז בשבוע שעבר זימנו אותי לחקירה והיום הביאו אותי לבית המשפט למעצר ושחרור מיידי כנראה כדי להשלים את ההליך הפורמלי.

"כל נושא המעצר הזה נראה לי הזוי", הוסיף בן זקן. "אני לא מבין מאיפה זה הגיע בכלל. הרי אין פה ויכוח שיש עסקה, רכשתי 17 חנויות במסגרת הרשת הזו עם 200 עובדים. אני אפילו לא יודע את גובה הערבות שעליה חתמתי, לא הסתכלתי על זה. קבעו לי שעה להגיע לבית המשפט, הגעתי לדקה, חתמתי ויצאתי. אני מאמין בחפותי במאת האחוזים ויותר מזה אני גם אתבע את שלטונות מע"מ, גם על ההחזרים שמגיעים לי ונשקול תביעות נוספות כי כל התהליך שקורה כאן הוא תהליך הזוי ולא ברור ולא ייאמן.

"יש דברים יותר מוזרים מעניין הפרסום על חשבון הגב שלי", התייחס בן זקן לשאלה על החקירה והזימון למעצר ושחרור מיידי. "הכל התחיל מרגע שזכינו במכרז הנפט ופתאום זימנו אותי לחקירה גם בנושא הזה, והיום רצו שאני אגיע לבית השמפט ומחרתיים יש דיון בוועדת הכלכלה של הכנסת בכל נושא הנפט, אז אולי אני הוזה, אולי זו רק יד הגורל ויד המקריות, אבל אולי יש כאלה שלקחו את ההפסד שלהם במכרז באופן קשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully