וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבייב ואריסון סוללים כביש

מאת אבי בר-אלי

22.2.2010 / 12:07

דניה סיבוס במגעים עם שיכון ובינוי לביצוע משותף של כביש 531. בוחנות כניסה לנעליה של שפיר לפרויקט בהיקף של כ-3 מיליארד ש'

ההיערכות ליום שאחרי שפיר צוברת תאוצה: חברת דניה סיבוס ניהלה באחרונה מגעים ראשוניים עם קבוצת שיכון ובינוי לביצוע משותף של פרויקט כביש 531 ומסילת השרון - כך נודע ל-themarker.

זאת, לאחר שהסכם הזיכיון של הזוכה במכרז, שפיר הנדסה, בוטל בשבוע שעבר בהסכמה בידי המדינה, וכן מתוך הנחה כי המדינה תחליט בימים הקרובים לבצע את הפרויקט במתווה זכייני (p.p.p) ולא להוציאו למכרז קבלני חדש.

לפי הערכות, מדובר בשותפות באחוזים זהים בחברת הפרויקט (spc), כאשר במקביל נבחנת האפשרות לצירוף חברה קבלנית נוספת באחזקת מיעוט. ל-themarker נודע כי בין היתר, מדובר בחברת התשתיות הוותיקה אליקים בן-ארי - אשר שימשה קבלן המשנה בעבודות להרחבת הקטע המרכזי של כביש חוצה ישראל. זאת, תחת חברת jv18 - זרוע הביצוע של הזכיינית דרך ארץ, שבה מחזיקות במשותף דניה סיבוס ושיכון ובינוי. כמו כן, נבחנה האפשרות לצרף אל הקונסורציום גם את חברת "גילי ויואל עזריה", שזכתה יחד עם דניה סיבוס במכרז לשדרוג כביש עוקף באר שבע (כביש 40).

דניה סיבוס סיימה לפני כשנתיים את מכרז כביש 531 במקום השני, לאחר שדרשה מהמדינה מענק הקמה בגובה של כמיליארד שקל, בנוסף על מענקים שוטפים קבועים בסך כ-1.8 מיליארד שקל. זאת, לעומת שפיר שהגישה הצעה כוללת בסך 2.4 מיליארד שקל, לאחר שדרשה מהמדינה מענק בגובה 600 מיליון שקל בלבד. דניה האריכה לפני כמה חודשים את ערבות המכרז שהעמידה, כך שתוכל להיחשב מציע שני רלוונטי במידה שהזיכיון של שפיר יופר.

שיכון ובינוי, אגב, התמודדה במכרז 531 יחד עם חברת אשטרום, וסיימה אותו במקום הרביעי בלבד (לאחר קבוצת אלקטרה-ארנסון), לאחר שהגישה הצעה בהיקף כולל של כ-3.3 מיליארד שקל.

המגעים בין דניה, מקבוצת אפריקה-ישראל, לבין שיכון ובינוי, מפתיעים לאור היריבות העסקית ארוכת השנים בין שתי הקבוצות שהתמודדו זו מול זו בכל המכרזים הגדולים האחרונים. בשוק התשתיות שוררת תהייה באשר ליכולתן של דניה סיבוס או שיכון ובינוי לבצע את פרויקט כביש 531 בתנאי המכרז המקוריים. זאת, משום התייקרות מרווחי הריבית, שייקרה את ההון לפרויקט, וכן מאחר שהצעת שיכון ובינוי במכרז היתה גבוהה ב-400-500 מיליון שקל מזו שהגישה דניה סיבוס.

שפיר הנדסה ויתרה בשבוע שעבר על זכייתה במכרז לאחר שהתקשתה בהשלמת הסגירה הפיננסית של הפרויקט. זאת, משום ייקור ההון בעקבות המשבר הפיננסי העולמי, ומשום שינויים תכנוניים שהמדינה סירבה לאשר (כמו שיקוע מחלף רעננה דרום).

בחברת דניה סיבוס ובשיכון ובינוי הכחישו בתוקף את הדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully