וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה ברוב גדול את רפורמת התחבורה

24.2.2010 / 18:18

ברוב של 19 מול 4 אישרה הממשלה את תכנית "מחבר ישראל" להשקעה במערכת הכבישים והרכבות בעלות של 27.5 מיליארד שקלים. השר לביטחון פנים: "משקיעים בכבישים במקום באנשים"

על אף ההתנגדויות הנחרצות של כמה מחברי הממשלה, אושרה הערב (רביעי) ברוב גדול רפורמת התשתיות של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שזכתה לכותרת "תוכנית מחבר ישראל". הותכנית השאפתנית, שעלותה הכוללת נאמדת בכ-27.5 מיליארד שקלים בעשור הקרוב, אושרה ברוב של 19 בעד, 4 נגד ונמנע אחד.

ראש הממשלה הגדיר את ההחלטה כ"הישג למדינת ישראל". לדבריו, "סוף סוף אחרי 62 שנה קיבלנו החלטה לחבר את הנגב ואת הגליל למרכז הארץ ולפרוץ צפונה ודרומה מעבר למה שמכונה מדינת גדרה חדרה". על אף הצהרותיו של נתניהו, בין המתנגדים הבולטים לתכנית נמנה גם השר לפיתוח הנגב והגליל, סילבן שלום, שהתנגד להצעה לאור העובדה כי מערכת הכבישים והמסילות תגיע למעשה לעומק הנגב והגליל רק בעשור הבא, בשלב השני של התכנית.

התוכנית האמורה כוללת שמונה פרויקטים והיא תתפרס על פני עשר שנים: הסעיף המרכזי בתוכנית קרוי חשמול (חלק מנתיבי הרכבות המרכזיים), ועלותו 8.2 מיליארד שקל. עלות סלילת מסילת העמק מוערכת ב-3.4 מיליארד שקל, בדומה לעלות הנחת הפסים למסילה מעכו לכרמיאל. כביש חוצה ישראל יוארך על פי התכנון בשני קטעים באזור הצפון. בנוסף, התוכנית כוללת סלילת כבישים נוספים ומסלולי רכבת.

טרם אישורה, יצא היום השר לבטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', באופן חריף נגד ההחלטה ואמר: "הממשלה יוזמת השקעה מפלצתית בכבישים ורכבות במקום במאבק בפשיעה – נותנים טיפול לאספלט במקום לבני אדם", אמר אהרונוביץ' בזעם והוסיף: "ב-2010 ספגתי פגיעה קשה בתקציב. לא קיבלתי אגורה! מה שכן קיבלתי זו התמודדות עם רציחות, אונס, אלימות ופשע. זה הלחם החמאה, לא קצפת ודובדבנים".

עלותה של תכנית "מחבר ישראל" הנאמדת בכעשרות מיליוני שקלים הצליחה לעצבן במיוחד את השר לביטחון פנים: "עושה רושם שהרצון לתחושת הביטחון הוא רק סביב ישיבות הממשלה. תורידו מהתכנית מיליארד אחד - רק מיליארד אחד ואני מתחייב להוריד את הפשיעה בצורה דרמטית הרבה יותר". אהרונוביץ' טען עוד שהוא מתבייש בשביל שוטרים המרוויחים 3,500 שקלים לחודש וסיכם: "כאשר הפשיעה תגבר, תבואו ותגידו 'למה אתה מתלונן על התקציב, הלוא הצבעת בעד התכנית? – אז אני אומר לכם כאן ועכשיו: אני מתנגד!".

מלבד אהרונוביץ' ושלום התנגדו לתכנית גם שר הרווחה יצחק הרצוג ושר החינוך גדעון סער. הרצוג אמר בדיון כי: "בימים שמשרד הרווחה עושה מאמץ ניכר כדי לסייע למאות אלפי אזרחים המצויים במצבי סיכון ומשבר... משמעות אישור התוכנית עלולה להיות שעבוד תקציב המדינה, בעיקר מתחום הרווחה והחינוך, מבלי שהתקיים דיון מקיף בסוגיית סדרי העדיפויות הלאומי. במצב שכזה אני סבור שעם כל הכבוד לרכבות יש עדיפות לבני אדם". שר החינוך סער שתמך בדברים הוסיף: "השקעה בהון אנושי בעיקר באמצעות חינוך היא האמצעי הטוב ביותר לסייע לפריפריה ולהבטיח שיוויון הזדמנויות אמיתי ואת עתידה של ישראל"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully