וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוף, בקר או מכתב פיטורים?

זוהר בלומנקרנץ

28.2.2010 / 17:35

אל על תכנס למו"מ עם הוועד בנוגע לפיטוריהם של כ-550 הדיילים הזמניים בחברה. ההנהלה סירבה לדחות את הפיטורים אך הבטיחה כי אם יגיעו להסכמות - העובדים יקלטו

ניסיון למנוע את פיטוריהם של חלק מכ-550 דיילים ודיילות זמניים באל על, אשר מסיימים היום את חוזה העסקתם. ההסתדרות וועד העובדים והנהלת אל על, יישבו למשא ומתן מרתוני ביומיים הקרובים, בנסיון להגיע להסכמות, כדי לקלוט עובדים מפוטרים חזרה למקום העבודה. ההסתדרות ו-וועד העובדים הציעו לדחות את הפיטורים בעוד שבועיים - עד למציאת פתרון; אולם ההנהלה סירבה אך הבטיחה כי אם יגיעו להסכמות - עובדים יקלטו.

כפי שנחשף לראשונה ב-themarker, מדובר בדיילים ודיילות זמניים אשר סיימו ב-31 לדצמבר 2009 תקופה של חמש שנות עבודה לפחות באל על והיו צריכים לעזוב את החברה. תקופת עבודתם הוארכה בחודשיים - עד ה-28 לפברואר, כדי לאפשר להנהלה ולנציגות העובדים לנסות ולהסכים על המשך העסתקם. עפ"י התוכנית שנדונה בין הצדדים, עלתה האפשרות להאריך את העסתקם בעוד שנתיים ולחלק מהם להעניק קביעות. אלא שבין ההנהלה לנציגות העובדים התגלתה מחלוקת לגבי מי יהיה זכאי לקבלת מעמד של קביעות.

בעוד נציגות העובדים, בראשותו של המזכ"ל יוסי לוי, דרשה להעניק את המעמד לדיילים ודיילות וותיקים אשר משרתים חמש שנים לפחות בחברה, ההנהלה, בראשותו של סמנכ"ל לקוחות, דוד מיימון, ביקשה דווקא לתת את הקביעות לדיילים ודיילות צעירים יותר אשר עובדים פחות מחמש שנים.

עפ"י נתוני רשות שדות התעופה (רש"ת) אל על הטיסה כ-3.5 מיליון נוסעים ב-2009 ותפסה נתח שוק של כ-34% מכלל הנוסעים בתעופה הבינלאומית בשנה החולפת בנתב"ג.

מחברת אל על נמסר כי "על פי הסכם העבודה הקיבוצי של העובדים הזמניים באל על, 157 דיילים ועובדי קרקע זמניים מסיימים את עבודתם ו-62 עובדים יקבלו מעמד של קביעות בחברה. הסכם העבודה הקיבוצי של העובדים הזמניים קובע כי אורך תקופת ההעסקה יהיה 5 שנים או באם הוארך בהסכמה הדדית בין החברה ולנציגות העובדים וההסתדרות לפרק זמן ארוך יותר. אל על פעלה בדיוק לפי הסכם העבודה הקיבוצי ועמדה בכל התחייבויותיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully