וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שי לחג": 55 אלף ש"ח בונוס לכל עובד

חיים ביאור

22.3.2010 / 17:19

העיצומים השתלמו: כל עובד במפעלי ים המלח יקבל בונוס של 55 אלף שקל - זאת בהתאם להסכם שחתמה הנהלת המפעל עם העובדים בתום חודשיים של עיצומים

לאחר יותר מחודשיים בהם העובדים במפעלי ים המלח נקטו עיצומים, שפגעו בייצור התקין, חתמו מועצת העובדים וההסתדרות במרחב הנגב על הסכם לתשלום מענק חד-פעמי לכל 1,500 עובדי החברה - קבועים וזמניים. המענק יהיה בגובה 55,333 שקלים בממוצע לעובד.

המתיחות בין העובדים להנהלת מפעלי ים המלח נוצרה לאחר שהנהלת כימיקלים לישראל הבעלים של מפעלי ים המלח, סירבה לדרישת מועצת העובדים, לפיה העובדים יקבלו מענק עבור רווחי החברה שלא נפגעו על אף המשבר הכלכלי העולמי האחרון. הדרישה לתשלום המענק הוצגה על ידי מועצת העובדים, לאחר שהדירקטוריון של קונצרן כימיקלים לישראל (כיל) הבעלים של מפעלי ים המלח, אישר הקצאת אופציות של מעל 200 מיליון שקל ל-300 מנהלים של הקונצרן.

על פי ההסכם שנחתם אתמול בין יו"ר מועצת העובדים ארמונד לנקרי, יו"ר ההסתדרות במרחב הנגב מאיר בביוף, ומנכ"ל כיל דשנים דני חן, החברה תקצה 103 מיליון שקל עבור העובדים, מתוכם 83 מיליון שקל יועברו ישירות כתשלום לעובדים. התשלום הממוצע לעובד יגיע ל-55,333 שקל והוא ישולם לעובדים קבועים וזמניים כאחד. סכום נוסף של 20 מיליון שקלים, יוקצה למימון פעילויות רווחה, כגון טיולים, מסיבות והלוואות לעובדים שייקלעו למצוקה כלכלית.

גובה התשלום לעובד יהיה דיפרנציאלי, כאשר עובדים שתרומתם לחברה גדול יותר יקבלו סכום גדול יותר, שיתקרב ל-100 אלף שקל, ועובדים שתרומתם נמוכה יחסית יקבלו פחות מ-30 אלף שקל. לדברי בביוף, המענק לא יבוא על חשבון תוספת השכר שיקבלו העובדים במסגרת הסכם העבודה שעתיד להחתם בחברה.

לעומת ההסכם במפעלי ים המלח, ההסתדרות במרחב הנגב נענתה אתמול לבקשת עובדי מפעל הכימיקלים מכתשים, של חברת מכתשים אגן מקבוצת אי.די.בי, והכריזה על סכסוך עבודה במפעל. עילת הסכסוך היא הודעת ההנהלה שהיא שוקלת לקצץ 6% משכר 470 העובדים, בשל ירידה ברווחי החברה ב-2009 ועל רקע תחזיות ולפיהן מגמת הירידה ברווח תימשך ב-2010.

קרב העובדים קיימת התנגדות לקיצוץ, נוכח חלוקת הדיווידנדים לבעלי המניות של החברה, באוקטובר האחרון. לדברי בביוף, "בזמן שבעלי המניות מקבלים דיווידנדים, לא ייתכן לבקש מהעובדים לוותר על חלק משכרם". בכיר במכתשים אמר כי אין מקום להכריז על סכסוך עבודה בזמן שמתנהל מו"מ עם נציגות העובדים על חידוש הסכם העבודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully