וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק גוגל: גם אמדוקס מצטמצמת בסין

ניר צליק

5.4.2010 / 17:07

חברת אמדוקס הודיעה כי תמכור 81% מאחזקותיה בחברת לונגשיין הסינית ובכך תצמצם משמעותית את פעילותה ביבשת אסיה. "חוזרים להתמקד בעסקי הבסיס"

לפני שבועיים נפוצו בעולם הטלקום שמועות הגורסות כי אמדוקס עתידה להפסיק את פעילותה בסין. אמנם, שמועות אלו לא התאמתו, אך כעת מתברר כי אין עשן בלי אש. אמדוקס תמכור כ-81% מאחזקותיה בלונגשיין הסינית, אותה רכשה ב-2005 בתמורה לכ-30 מיליון דולר, לתאגיד חדש, הייקרא לונגשיין טכנולוג'י הולדינגס, ותשאר עם אחזקה של 19% בלבד בחברה.

עם זאת, אמדוקס לא תצא מהשוק הסיני והיא נשארת עם אחזקה בחברה החדשה, ובנוסף, היא מתכוונת להרחיב את מרכז הפיתוח בטיאנג'ין. בעקבות מכירת הפעילות, תרשום אמדוקס ירידה של 9-11 סנט ברווח בשורה התחתונה בתוצאות הרבעון הנוכחי, בהתאם לתוצאות חטיבת לונגשיין, שלא יוכרו בהכנסות אמדוקס הרבעוניות.

אייל שירן, מנהל יחידת הלקוחות העסקיים באמדוקס, אמר כי "דינמיקות השוק לא התפתחו בדרך בה ציפינו לה כשרכשנו את לונגשיין ב-2005. בצומת הנוכחית, רבות מחברות הטלקום הסיניות דורשות מערכות מקומיות שנבנות במיוחד עבורן על ידי חברות כמו לונגשיין, בזמן שכוחה של אמדוקס הוא בפורטפוליו מוצרי ה-CES 8 ובאספקת מוצרי החברה. אנחנו מרגישים שלשני המודלים יש ערך בסין, אך החלטנו לחפש מנהיגות מקומית כדי למסקם את ההזדמנויות הקיימות היום עבור לוגשיין וכדי לאפשר לאמדוקס להתמקד בעסקי הבסיס".

אמדוקס מספקת מערכת בילינג אחידה בה היא עושה התאמות קלות עבור כל לקוח מתעשיית הטלקום העולמית, וכך היא מצליחה לייצר רווחים, בעזרת התאמות מינימליות ככל האפשר. ככל הנראה, החברה נכשלה בניסיון להעביר את מרבית מפעילות הטלקום הסיניות למודל כזה, כאשר אלו העדיפו להמשיך לעבוד עם תוכנות בילינג שנבנו במיוחד עבור כל חברה. פעילות כזו מתאימה פחות לחברה גדולה כמו אמדוקס, מאחר והיא מצריכה משאבי פיתוח נרחבים לכל פרויקט בנפרד, כאשר בפעילות מסוג זה לאמדוקס אין יתרון משמעותי, ושולי הרווח בפרויקטים מסוג זה עשויים להיות נמוכים יותר.

לונגשיין פועלת מ-96' ומספקת שירותי בילינג, שירות לקוחות ושירותי אינטגרציה. החברה התמקדה בעיקר בשוק הטלקומוניקציה של סין, וכן בחברות המספקות תשתיות כמו חשמל ומים. לונגשיין משרתת לפחות שלוש מארבע ספקיות שירותי התקשורת הגדולות ביותר של סין - צ'יינה יוניקום, צ'יינה טלקום וצ'יינה נטקום. הנהלת החברה יושבת בבייג'ין, ובסיס המנויים הכולל של החברה גדול מ-120 מיליון מנויים. לונגשיין פעלה כיחידה עסקית של חטיבת אמדוקס אסיה פסיפיק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully