וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מידע חיוני

מיכל ספוז'ניק, מידענית עצמאית ומנהלת פורום מידענות בוואלה!

13.4.2010 / 10:20

אם אתם סקרנים מטבעכם, מוכנים לאתגרים מעניינים ושולטים היטב בעולם המחשב והאינטרנט, כדאי לכם לשקול את לימודי המידענות שעיקרם איתור ועריכת מידע באופן מקצועי

מידענות היא שימוש מושכל במידע, על סוגיו וייצוגיו השונים, על מנת להשיג יעד מוגדר ע"י חיפוש מקצועי באינטרנט.
החיפוש מבוצע במאגרי מידע אקדמיים, עסקיים, רפואיים, וטכנולוגיים באינטרנט, וברשת האינטרנט הגלובלית.

תפקיד המידען

המידען מהווה גורם מתווך מקצועי לסינון והערכת מידע נדרש בהתאם לבקשת הלקוח מתוך מידע נרחב המצוי ברשת האינטרנט.

יתרונו של המידען הוא במיקוד המידע הדרוש ללקוח במקצועיות ובחסכון זמן יקר לחיפוש יעיל של מידע מבוקש. המידען מפתח מיומנות והיכרות מקצועית עם האינטרנט תוך גישה למאגרי מידע ואתרים ברשת האינטרנט, גם כאלו שאינם מוכרים או שאינם נגישים בחינם לקהל הרחב.

בעשורים האחרונים כל רשת האינטרנט בנויה על בסיס מידע מצטבר ההולך וגדל מיום ליום בכמות עצומה ובמימדי ענק. כיצד נוכל לסנן את המידע הנדרש, להגיע למידע ממוקד ביעילות ולעריכתו באופן ראוי ומקצועי? זהו תפקידו של המידען.
מידענות מהווה כלי חשוב ביותר לאיתור וניתוח מידע בכל התחומים בעזרת האינטרנט ובמאגרי מידע מגוונים.

לימודי מידענות

קורס או תואר במידענות הינם שתי דרכים להשגת הסמכה בתחום המידענות.
הלימודים מאפשרים לנהל את משאבי המידע בארגון בצורה יעילה ומעמיקה יותר, ולהכיר את רשתות חיפוש המידע אשר נמצאים באינטרנט ובמאגרי מידע ממוחשבים בצורה מקצועית ומעשית.
בנוסף, בלימודים מוענקים טיפים ושיטות עבודה לאיתור וארגון מידע באופן יעיל ולהכרות מעמיקה עם מאגרי מידע מגוונים המצויים ברשת האינטרנט. מאגרי המידע הנפוצים ביותר הם
Lexis-Nexis, Factiva, EBSCO, Pubmed

מקומות הלימוד העיקריים בארץ ללימודי מידענות הם: מכללת בית ברל, הטכניון ,מכללת תפניטק באוניברסיטה הפתוחה ברעננה, אוניברסיטת בר אילן.

כמה זמן לומדים?

אם בוחרים במסלול של תואר במידענות, הלימודים אורכים כ-3 שנים אקדמיות ובסופם מקבלים תואר המוכר להשכלה גבוהה.
אם בוחרים במסלול של קורס ללימודי תעודה, הלימודים אורכים כשנה אקדמית ובסופה מקבלים תעודת גמר במידענות. קיימות תוכניות לימודים אשר גמישות מבחינת שעות הלימוד השבועיות וכך ניתן לשלב את הלימודים עם עבודה במקביל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

אפשרויות התעסוקה

ניתן להשתלב בשוק העבודה למידענים כעצמאים בעסק פרטי משלכם או כשכירים בארגונים למיניהם אשר מעסיקים מידענים כגון חברות הייטק, ארגונים ציבוריים, ממשלתיים ותעשייתיים. המידענים מועסקים בתפקידים מגוונים של: ניהול מאגר מידע, ווב-מסטרים, פרילנסרים, שימוש במאגרי מידע רפואיים ועסקיים לאיתור ועריכת מידע מבוקש וכדומה.

המלצות למידען המתחיל

אני ממליצה לכל מי שמעוניין להיות מידען עצמאי, לקרוא את הספר של מרי אלן בייטס- מידענית עצמאית הידועה ביותר בעולם ונשיאת איגוד המידענים האמריקאי, על הצעדים שמידען בתחילת דרכו צריך לדעת לגבי הקמת עסק עצמאי במידענות כולל טיפים שונים לייעול עבודת המידענות.
שם הספר:
Building & running a successful research business

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully