וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טענות: "גם טויוטה לנדקרוזר מסוכנת"

13.4.2010 / 18:32

מגזין קונסומר ריפורטס טוען כי המכונית עשוייה להתהפך במהלך הנהיגה, ובאופן נדיר המליץ לקוראיו שלא לרכוש את הרכב. מדובר במכה נוספת לענקית הרכב הנאבקת במשבר תדמיתי חסר תקדים

מכונית הלקסוס GX 460 החדשה (בארץ הדגם משווק תחת השם "טויטה לנד-קרוזר") של ענקית הרכב היפנית טויוטה מהווה סיכוון בטיחותי - כך קובע היום המגזין "קונסומר ריפורטס". המגזין פירסם המלצה נדירה לא לרכוש את הרכב, לאחר שבדיקות שגרתיות שערך הראו כי הרכב עשוי להתהפך בעת נהיגה.

ההמלצה מהווה מכה נוספת לתדמיתה של טויוטה, הנאבקת בימים אלה לשקם את מעמדה כיצרנית הרכב האמינה בעולם. לאחר שנאלצה להחזיר למוסכים יותר מ-9 מיליון מכוניות בחודשים האחרונים בשל תקלה בדוושת התאוצה, מתמודדת טויוטה עם פגיעה קשה בתדמיתה.

לפי "קונסומר ריפורטס", במהלך בדיקה של ביצועי דגם 2010 של הלקסוס GX 460 בעת פניות חדות, החלק האחורי של הרכב החליק עד שהמכונית כמעט נטתה על צדה, לפני שמערכת הייצוב האלקטרונית החלה לפעול. במצב נהיגה אמיתי, כתב המגזין, התקלה עשויה להוביל להתהפכות של הרכב. כתוצאה מכך, הגדיר המגזין את רכב השטח (SUV) בן ה-7 מושבים כ"סיכון בטיחותי: לא לקנות", עד שהפגם יתוקן. המגזין ציין כי מדובר בפעם הראשונה שבה הגדיר רכב כסיכון בטיחותי מאז 2001.

"במצב של נהיגה בעולם האמיתי, המכונית היתה פוגעת במדרכה או בצד הכביש ובמצב כזה הרכב עשוי להתהפך", אמר גבריאל שנהר, מהנדס רכב בכיר העוסק בבדיקת מכוניות עבור "קונסומר ריפורטס", שהיה אחד מארבעת הבוחנים שגילו את הבעיה.

המכונית האחרונה שזכתה לדירוג "סיכון בטיחותי" מ"קונסומר ריפורטס" הייתה מיצובישי מונטרו לימיטד דגם 2001. בקרב 95 רכבי שטח שבחן המגזין, אף מכונית לא זכתה לדירוג נמוך יותר מהלקסוס GX 460.

  • עוד באותו נושא:
  • טויוטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully