וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "לוול סטריט היו כשלים באחריות"

נשיא ארה"ב נשא נאום בו האשים את וול סטריט ואת וושינגטון במשבר הפיננסי של 2008. נשיא ארה"ב טען בנאומו כי "משמעותו של שוק חופשי אינה רישיון לקחת חופשי"

בנאום שנשא ברק אובמה הערב (חמישי) בניו יורק, אל מול מנהלים בכירים בוול סטריט, תלה הנשיא האמריקאי את המשבר הפיננסי של 2008 והמיתון שבא אחריו, בהתנהלותן של וול סטריט ווושינגטון. אובמה אמר בנאומו כי לגורמים אלו היו "כשלים באחריות".

בנאום אשר בא ללחוץ על המפלגה הדמוקרטית לאשר את הרפורמה, ואשר מביא לידי ביטוי את הזעם של אזרחי ארה"ב על מגזר הבנקים, טען הנשיא כי ללא כללים חדשים שירסנו את ענף הפיננסים המדינה עלולה לעמוד מול משבר נוסף, והוסיף כי "משמעותו של שוק חופשי אינה רישיון לקחת באופן חופשי כל מה שאתה יכול לקבל".

אובמה חזר ואמר כי המשבר נולד כתוצאה מכשלים באחריות של רבים, מוושינגטון ועד וול סטריט - משבר אשר הביא לנפילתן של כמה מהפירמות הגדולות בעולם וכמעט וגרר את כלכלת ארה"ב לשפל כלכלי נוסף כמו זה של 1929.

אובמה אמר כי הרפורמה תביא לשיפור ניכר במבנה הפיקוח הנוכחי הפגום, וזאת על אף מאמצים של לוביסטים של המגזר התעשייתי למנוע זאת.

אובמה, אשר בעבר התייחס למנהלים בוול סטריט כאל "חתולים שמנים", טען בנאומו כי מערכת תמריצים מעוותת שכללה משכורות עתק גרמה למנהלים רבים לקחת על עצמם סיכונים פזיזים.

אחת ממטרותיו המרכזיות של אובמה היא הפעלת לחץ על המפלגה הרפובליקאית לתמוך ברפורמה, לאחר וישנם סימנים מעודדים כי אכן קיימים כמה חברים במפלגה אשר יתמכו בהצעתו של הנשיא אובמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully