וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעידת אדמה באירופה: גם ספרד מידרדרת

עומר רבין - מערכת וואלה! עסקים

29.4.2010 / 0:08

חשש גובר באירופה מהתרחבות המשבר הכלכלי: לאחר שהורידה את דירוג האשראי של יוון לדרגת אג"ח זבל וחתכה את דירוג פורטוגל – החליטה הערב S&P להוריד גם את דירוג האשראי של ספרד

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

הצרות באירופה פשוט לא נגמרות: הרוחות באירופה עדיין לא נרגעו מהורדת הדירוג של יוון ואמש (רביעי) שוב הוסיפה סוכנות הדירוג המובילה S&P שמן למדורה. S&P החליטה להוריד גם את דירוג האשראי של ספרד מדרגת AA פלוס לדרגת AA.

אמנם עדיין מדובר ברמת דירוג אשראי גבוהה יחסית – אך צירוף נתון זה להחלטה להוריד את דירוג האשראי של יוון לדרגת "אג"ח זבל" ולחתוך את דירוג האשראי של פורטוגל מעלה שאלות קשות באשר לעתיד הכלכלי של האיחוד האירופי וליציבות של גוש האירו.

"לדעתנו, ספרד ניצבת בפני תקופה מורחבת של צמיחה כלכלית מוגבלת אשר מחלישה את מעמדה התקציבי", כתבו כלכלני החברה בתחזית הפסימית שלהם הצופה צמיחה של 0.6% בלבד בשנה למדינה האירופית – בניגוד לתחזיות קודמות שדיברו על צמיחה שנתית של למעלה מאחוז.

הורדת הדירוג של ספרד מדאיגה במיוחד נוכח גודל הכלכלה של המדינה – אשר מספר התושבים בה וכן עוצמתה הכלכלית גבוהה משמעותית מזו של יוון ופורטוגל, ובהתאם גם הנזק של היחלשותה הכלכלית ליציבות גוש האירו עשוי להיות גבוה בהרבה.

מוקדם יותר הערב העריכו כלכלנים בכירים כי העלות של המשבר הכלכלי הטרי שפקד את כלכלת אירופה צפויה להגיע עד לסכום של כ-600 מיליארד אירו (כ-800 מיליארד דולר) – המדובר בסכום גבוה אף מזה שהעמיד הממשל בוושינגטון לשוק ההון האמריקאי שעה שנקלע למשבר הכלכלי החמור בשוק המשכנתאות – אז הסתכמה תכנית הTARP בסכום של כ-700 מיליארד דולר.

בעקבות ההודעה רשמה הבורסה של מדריד ירידה חדה של כ-3% לקראת סיום יום המסחר, המצטרפת למגמה השלילית בימים האחרונים בכל בורסות אירופה. המטבע האירופי מוסיף גם הוא ליפול ונסחר כעת ברמת שפל של 1.31 דולר לאירו בלבד - מדובר בשער הנמוך ביותר שרשם המטבע זה שנה. אל מול השקל נקבע היום שערו של המטבע האירופי ברמה נמוכה מאוד של 4.949 ש"ח בלבד.

עדכון ראשון: 19:36

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully