וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמי לוי: "קשה למצוא עובדים בישראל"

קובי מנדל

12.5.2010 / 19:09

על רקע הקמפיין המדובר כנגד העסקת עובדים זרים – מפתיע בעל רשת השיוק הפופולארית וחושף: "אני נאלץ לפנות לחברות כוח אדם כי איני מצליח לגייס מספיק עובדים"

בזמן שברדיו ובטלוויזיה מתנגנים בעוז התשדירים המספרים על שלל אזרחים ישראלים המתקשים למצוא עבודה – מתייצב היום איש העסקים רמי לוי, הבעלים של רשת "רמי לוי – שיווק השיקמה" וטוען כי כמעסיק הוא מתקשה לאייש את כל המשרות ב-17 החנויות שברשת שלו: "מדברים הרבה על מחסור במשרות בשוק העבודה, אבל לפחות בתחום שלי קשה לי מאוד למצוא עובדים ולשמור עליהם לזמן רב ואני נאלץ לפנות לחברות כוח אדם במקרים שאני לא מצליח לגייס מספיק עובדים", ציין לוי.

בכנס מיוחד של אוניברסיטת חיפה תחת הכותרת "מניהול צניחה לניהול צמיחה", שיתף לוי את הנוכחים באסטרטגיה העסקית שלו ואמר: "המטרה שלנו היא למכור הרבה ולהרוויח קצת, ולא למכור קצת ולהרוויח הרבה. ברגע שאנחנו נמכור במחירים נמוכים דרך האינטרנט גם המתחרים יורידו מחירים ואז תתחיל התחרות שתיטיב עם הצרכן".

בדבריו התייחס לוי לראשית דרכו, כבעל חנות בשוק מחנה יהודה בירושלים, ואמר: "החזון שלי היה לרצות את הלקוחות וכך גם אני אהיה מרוצה. כדי להקים עסק צריך אמונה ואסטרטגיה פנימית. אתה צריך לדעת לאן אתה רוצה להגיע ולהאמין בזה. אחרי זה, אם רוצים, אפשר להעלות את החזון על הכתב", הדגיש.

כשנשאל על התחרות שעורר בשוק ויחס המתחרים אליו כאל שחקן חדש בשוק הארצי, אמר: "כל הרשתות הגדולות מדברות כל הזמן על 'חווית קנייה'. אצלי חווית קנייה זה ניקיון, שירות ומחיר זול ולא עוד מנורה צהובה מעל הירקות. אנחנו רואים עכשיו את המאבק המתוקשר בין 'שופרסל' ו'מגה', שבסופו של דבר מתמקד במי יותר זול. כנראה שהם היו צריכים הרבה יועצים כדי להגיע למסקנה הזו, שאני הגעתי אליה לבד".

היעד: 30 חנויות ברשת

לוי לא מסתפק בהצלחה שנחל עד כה ובכניסה המפוארת שלו למדד ת"א 100 בבורסה. בפני הנוכחים בהרצאתו הצהיר היום כי בכוונתו להגיע לפתיחת 30 חנויות ברחבי הארץ, לעומת 17 כיום, וציין כי "מדובר במספר שבו ניתן עדיין לשמור את על המודל הניהולי הקיים".

ומה המרכיב הסודי? לשאלה זו ללוי דווקא הייתה תשובה מוכנה ומובנית: "בחיים צריך גם קצת מזל. לדוגמא, המשבר הכלכלי האחרון פגע בהרבה חברות אבל לנו הוא דווקא סייע כי הרבה אנשים שהיו להם דעות קדומות על החנויות שלנו הגיעו לקנות אצלנו וראו שכדאי להם להישאר גם אחרי המשבר. דוגמא אחרת היא בפעם היחידה שהחלטתי להשקיע סכום כסף נמוך יחסית בפרסום בטלוויזיה. העלנו שני טיזרים על כך שרשת 'שופרסל' לא אמרה את כל האמת בפרסומת שלה והרשות השנייה הורידה את הפרסומות עוד באותו היום. כך גם לא שילמתי את הסכום שהקצתי וגם כל העיתונים כתבו למחרת על העניין, כך שקיבלתי פרסום אפילו גדול יותר - שוב, זה היה הרבה מזל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully