וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה האחראית למפולת בוול סטריט

15.5.2010 / 16:08

לפי מסמך פנימי של בורסת הסחורות של שיקגו, חברת ניהול ההשקעות וודל אנד ריד פיננשל, מכרה חבילה של אלף חוזי e-mini זמן קצר לפני המפולת

המוכר המסתורי של חוזים עתידיים שעמד מאחורי המפולת שנרשמה בוול סטריט בשבוע שעבר, שבמהלכה נפל מדד דאו ג'ונס ב-1,00 נקודות תוך דקות ספורות, לא היה קרן גידור או סוחרים בתדירות גבוהה כפי שהעריכו עד כה, אלא חברת ניהול ההשקעות וודל אנד ריד פייננשל (Waddell & Reed Financial) - כך עולה ממסמכים שהגיעו לידי סוכנות הידיעות רויטרס.

וודל מכרה ב-6 במאי חבילה גדולה של 75 אלף חוזים מסוג e-mini במהלך 20 הדקות שבהן צללו שוקי המניות בארה"ב, תוך מחיקת קרוב לטריליון דולר משווי מניות המשקיעים, לפי מסמך פנימי של מפעילת בורסות הסחורות של שיקגו CME. "על פניו, נראה היה כי מכירת החוזים היתה פעילות חריגה", נאמר במסמך.

וודל, אשר מנהלת את קרן ההשקעות Ivy Asset עם נכסים בסך 22.1 מיליארד דולר, ידועה כמי שנוהגת לגדר סיכונים באמצעות מדדי מניות, כאשר מנהל הקרן, מייק אייוורי, אשר משמש גם כמנהל ההשקעות של וודל כולה, חש חוסר בטחון לגבי כיוון השוק.

לא ברור מה היתה השפעת המסחר בחוזי e-mini על המפולת בשוקי המניות, אולם חקירת הרגולטורים מתמקדת בחוזים עתידיים אלו מכיוון שהנפילה החדה שנרשמה בהם קדמה מעט לנפילה החדה בשוקי המניות.

לפי מסמך CME, הסוחרים הפעילים ביותר בחוזים מסוג e-mini במהלך הנפילה החדה וההתאוששות של השוק היו גולדמן סאקס, ג'י.פי מורגן צ'ייס, סיטאדל, אינטראקטיב ברוקרס ו-ג'אמפ טריידינג.

בפרק זמן של 20 דקות, החליפו ידיים כ-843 אלף חוזי e-mini, לפי מסמך CME. המסמך לא פירט מי סחר בחוזים באותו פרק זמן קצר, אולם ציין כי חברת ההשקעות וודל סחרה ב-75 אלף חוסים בין השעות 14:00 ל-15:00 ביום המפולת.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully