וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרים אישרו: שכר המינימום יועלה ב-750 שקל

פנחס וולף

23.5.2010 / 16:03

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה את הצעתו של ח"כ עמיר פרץ להעלות את שכר המינימום לסכום של 4,600 שקלים. המהלך שטעון את אישור הכנסת, יתבצע במספר פעימות לאורך שנה ו-3 חודשים

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (ראשון) את הצעתו של חבר הכנסת עמיר פרץ (עבודה) להעלות את שכר המינימום במשק בסכום משמעותי של 750 שקלים. על פי ההצעה יועלה השכר מ-3,850 ל-4,600 שקלים. השינוי יתבצע במספר פעימות ויתפרס על פני שנה ושלושה חודשים.

ועדת השרים החליטה שהחוק יאושר בקריאה טרומית ולאחר מכן יתקיימו מגעים בין הממשלה לח"כ עמיר פרץ במטרה להגיע להסכמה על גובה שכר המינימום. משמעות הדבר היא כי על אף אישור ההצעה כלשונה, ייתכנו שינויים הן במבנה והן בסכומים שנקבעו לאור יוזמת הממשלה בנושא.

נושא העלאת שכר המינימום נידון כבר פעמים רבות בעבר ובשנת 2006 אף עוגן בהסכם קואליציוני בין ראש הממשלה דאז אהוד אולמרט לבין ח"כ פרץ. בעת הדיון על ההצעה הוצגו לשרים גם חוות דעת של כלכלנים וכן נתונים מדו"ח בנק ישראל המצביעים על שיפור צפוי בביצועי המשק לאור אישור ההצעה.

יוזם ההצעה, ח"כ עמיר פרץ אמר לאחר אישור הוועדה: "אין ספק כי מדובר במהלך המעורר תקווה בקרב בני משפחותיהם של כמיליון עובדים במדינת ישראל הנמצאים מתחת לקו העוני שכעת יודעים שיש סיכוי שיחלצו ממצב זה". פרץ הוסיף וטען כי החלטה זו היא החלטה חברתית וכלכלית חשובה וקרא להשלים את הליכי החקיקה הנדרשים בהקדם.

עדכון ראשון: 14:53

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully