וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האלכוהול מתייקר - מדוע הוודקה לא?

צבי זרחיה

2.6.2010 / 8:50

לדברי ח"כ חיים אורון, ההחלטה התקבלה בשל לחצים שהפעילו חברי כנסת מהקואליציה, ובהם ח"כים יוצאי ברית המועצות לשעבר וכן לחצים שהופעלו על ידי יבואני וודקה

שיעור המכס הנוכחי על יבוא וודקה יישאר בתוקף עד סוף 2011, על אף ייקור המס על יבוא אלכוהול. לדברי חבר ועדת הכספים ח"כ חיים אורון (מרצ), ההחלטה התקבלה בשל לחצים שהפעילו חברי כנסת מהקואליציה, ובהם ח"כים יוצאי ברית המועצות לשעבר וכן לחצים שהופעלו על ידי יבואני וודקה. לקראת סוף 2011 ייבחן מחדש שיעור המכס על וודקה.

אתמול אישרה ועדת הכספים את הצו לייקור אלכוהול, המשקף שינוי בשיטת חישוב המס. בעקבות אישור הצו שיעור מס הקנייה על כלל המשקאות המשכרים, שהועלה כבר לפני כמה חודשים, הוא 75% בתוספת 20 שקל לליטר כוהל. החל בינואר 2014 יוטל מס קצוב של 80 שקל על ליטר כוהל ולא יוטל מס לפי מחיר.

ואולם לגבי יבוא הוודקה, אושר לבקשתו של ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו) צו אחר, לפיו שיעור המכס על הוודקה יבחן ב-31 בדצמבר 2011.

ח"כ אורון זעם על שהאוצר והח"כים אישרו את הצעת מילר ואמר כי "אחרי שראיתי פתאום שהמכס על הוודקה מוגבל בתכולתו ובחנתי את העניין, התגלתה בעניין תמונה חמורה של לחצים על רשות המסים שקיבלו גיבוי באמצעות הרוב שיש לקואליציה בוועדה. בעצם לא אמרו לוועדה שההחלטה על המכס על הוודקה מוסברת באינרטסים של יבוא וודקה מאוקראינה". לאחר ההצבעה ביקש ח"כ אורון לקיים הצבעה חוזרת.

מילר הודה שביקש להגן על יבוא הוודקה מאוקראינה ואמר כי "אם לא יחתם הסכם סחר בין ישראל לאוקראינה אז המכס על הוודקה ובכלל זה הוודקה מאוקראינה יתייקר ב-1 בינואר 2012. מדובר בפגיעה באוקראינה שהיא ידידה של ישראל התומכת בה בבימות בינלאומיות. עלינו לשמור על יחסי המסחר עם אוקראינה, ולכן לבחון בעוד שנה וחצי את גובה המכס על הוודקה ממדינה זו".

בחודשים האחרונים הופעלו לחצים כבדים על רשות המסים ועל חברי כנסת בוועדת הכספים כדי לאשר את הצעת האוצר לייקור המס על המשקאות החריפים כדי לעודד רכישת משקאות אלה הפטורים ממכס בדיוטי פרי. משרד הלובינג גלעד המייצג את איגוד לשכות המסחר, וכן, יבואנים ושגרירויות זרות הפעילו אף הם לחצים על חברי הכנסת ומשרד האוצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully