וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טייסי אל על מאיימים לשבש את לוח הטיסות

זוהר בלומנקרנץ

2.6.2010 / 13:40

יו"ר ועד הטייסים הינחה שאין זה הכרחי מצידם לקצר את משך שהייתם בצפון אמריקה כדרישת ההנהלה. המהלך עלול ליצור מחסור בטייסים ולא יאפשר לחברה להוסיף טיסות בקיץ

ביצוע לוח טיסות הקיץ המוגבר של אל על בסכנה: אי וודאות לגבי יכולתה של חברת אל על לבצע את לוח טיסות הקיץ החדש עקב סכסוך פנימי בין הטייסים לנציגות העובדים ועמדת ההנהלה בנושא. ל-TheMarker נודע היום (ד') כי יו"ר ועד טייסי החברה, קברניט איתי רגב, הינחה את הטייסים בכתב שאין זה הכרחי מצידם לקצר את משך שהייתם בצפון אמריקה כדרישת ההנהלה - מהלך שיצור מחסור בטייסים ולא יאפשר לחברה מימוש הוספת טיסות בלוח הזמנים החדש לקיץ, שייכנס לתוקפו בסוף יוני.

ההנהלה ונציגות עובדי החברה חתומים על הסכם עבודה עד 2012 אשר כלל הסכמה מצד ועד הטייסים לאפשרות קיצור משך השהייה בתפקיד לטיסות בצפון אמריקה במהלך שיאי עונות הקיץ. קיצור משך זמן השהייה מ-44 שעות ל-27 שעות של הטייסים בין טיסה לטיסה בצפון אמריקה, איפשר להנהלת החברה לנצל את כח האדם של הטייסים לביצוע מספר גדול יותר של סבבי טיסות בתקופת הקיץ העמוסה במיוחד. תמורת הסכמתם זו מקבלים הטייסים פיצוי כספי בשווי שש שעות טיסה.

אולם, סכסוך פנימי בין נציגות העובדים לוועד הטייסים הביא את בית הדין הארצי לעבודה בתמיכת ההסתדרות להכריז באחרונה כי הטייסים לא יכולים להתארגן כוועד עצמאי נפרד ולעבור להסתדרות העובדים הלאומית. לפיכך, ועד הטיסים החדש שנבחר אינו חוקי והנהלת החברה לא מכירה בו.

ועד הטייסים חולק על עמדה זו ואף מתכוון לעתור נגד פסיקת בית הדין הארצי לעבודה לבג"ץ. אלא שבינתיים נוצר בחברה מצב אבסורדי: הנהלת החברה שלא הכירה בוועד הטייסים נאלצת לקבל את הסכמתו לביצוע צעדים אשר קשורים לטייסים כמו למשל עניין קיצור משך השהייה בצפון אמריקה בשיא עונת הקיץ; ועד הטייסים מצידו, ממשיך לנהל את ענייני הטייסים ולהנחותם כיצד עליהם לנהוג בענייני עבודה, אך כלפי ההנהלה טוען כי משום שאינה מכירה בו כוועד יציג של הטייסים אין הוא יכול לסייע בידה ולשתף עימה פעולה.

מאל על נמסר בתגובה ל-TheMarker כי החברה לא תתייחס לנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully