וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עובדים זרים זה כמו מלח - הרבה זה מסוכן"

ליאור דטל

16.6.2010 / 18:57

מנכ"ל שירות התעסוקה, יוסי פרחי, מצא אנלוגיה ייחודית להדגים את עמדתו בסוגיית העובדים הזרים: "הם כמו מלח בישול - מעט זה הכרחי, הרבה זה מסוכן"

"הסוגייה של העובדים הזרים היא פירות באושים שהמדינה אוכלת בגלל חינוך לקוי לעבודת כפיים. השאלה המרכזית בסוגית העובדים הזרים היא האם אנחנו בכלל מסוגלים לתת מענה במקום העובדים הזרים", כך אמר מנכ"ל שירות התעסוקה יוסי פרחי בכנס קיסריה. "את סוגיית העובדים הזרים הייתי ממשיל למלח בישול - מעט זה הכרחי אבל הרבה זה מסוכן. יש מקומות שבהם עובדים זרים הכרחיים אבל אם לא נשלוט בזה אז אנחנו בבעיה גדולה".

פרחי אמר כי החינוך לעבודת כפיים בישראל נזנח. "כשאתה מחנך את ילדי ישראל הנושא של עבודת מתכת או כפיים הפכה ללא רלוונטים. בגרמניה מקדשים את בעלי המקצועות ואצלנו האמא מתביישת אם הבן שלה עובד כפיים", אמר. "ברמה הלאומית, אנחנו צריכים לעצור ולחשוב מה אנחנו עושים. נותנים אישורים לעובדים זרים כאשר אנחנו לא יכולים למצוא מקורות לעובדים בתעשייה או במלונאות. היום כשרוצים למצוא ישראלים שמוכנים להפשיל שרוולים ולעשות עבודת כפיים אנחנו בבעיה. לא רק ברצון לעבוד, אלא גם כי אין מכובדות לעובדת כפיים במדינת ישראל", אמר פרחי. "יש היום ביקוש ל-3,000 עובדי מתכת במדינה אבל שירות התעסוקה לא מצליח למצוא להם פתרונות. הם חסרים מאוד ואנחנו נדרשים להביא אישורים לעובדים זרים".

פרופ' צבי אקשטיין, המשנה לנגיד בבנק ישראל: "בתחנה המרכזית החדשה בתל אביב נוצרת ישראל אחרת". אקשטיין אמר כי בתחום הבנייה השכר הממוצע הוא 90% מהשכר הממוצע, ואילו בעולם המערבי השכר הממוצע בבנייה הוא מעל השכר הממוצע.

בסיום דבריו אמר אקשטיין כי יש לדון בסוגיית הקמת מרכזי מגורים לעובדים זרים מחוץ לערים הגדולות.

שר האוצר ד"ר יובל שטייניץ אמר כי בסוגיית העובדים הזרים "יותר חשוב וקריטי לדון בסוגיית פערי השכר. האקפט של מספר גדול של עובדים זרים הוא על התרחבות פערי השכר בחברה - כי בעצם אתה מייבא תחרות מול סקטורים חלשים. הנושא מאוד מטריד אותנו". שטייניץ אמר כי בשל פעולות הממשלה חלה בלימה במספר העובדים הזרים, וכי צעדים נוספים לצמצום מספר העובדים הזרים יכללו בחוק ההסדרים הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully