וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות ההגבלים: "הפלל הקרטל וקבל חסינות"

אורה קורן

20.6.2010 / 8:05

הרשות נלחמת בתופעת תיאום המחירים: משיקה קמפיין שבמסגרתו תוענק חסינות לעבריין הראשון שיחשוף את הקרטל ויסייע להפליל את החברים בו

"כלוא בקרטל? הרשות להגבלים עסקיים נותנת לך הזדמנות חד-פעמית לקבל חסינות" - כך נפתח קמפיין הרשות, שנועד להפיח חיים בתוכנית שלא היתה אפקטיבית עד עתה, למלשינים על קרטל.

התוכנית, שהושקה מחדש על ידי הרשות להגבלים עסקיים, בשיתוף פרקליטות המדינה ומחלקת ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים, מעניקה חסינות לעבריין הראשון לחשוף את הקרטל ולהפליל את שאר חבריו.

קרטל הוא סוג של תיאום מחירים, חלוקת שוק או מכסות בין גופים שאמורים להתחרות ביניהם. גם תיאום מכרזים בין מתחרים, שבו נקבע ביניהם הזוכה, המציעים או גובה ההצעות נחשב קרטל. יצירת קרטל אסורה על פי חוק ההגבלים, והעונש על העבירה יכול להגיע לכמה שנות מאסר.

תוכנית דומה הושקה לפני כמה שנים אך לא הניבה תוצאות. כעת מושקת התוכנית בגרסה חדשה, והיא מתבססת על תקדימים בארה"ב ובאירופה שסייעו בחשיפת קרטלים. "אם אתה שותף בקרטל, אתה מבצע עבירה פלילית שדינה מאסר ממושך. רשות ההגבלים מאפשרת קבלת חסינות לראשון שיגיע אליה עם מידע מלא", הבהירה הרשות באותו קמפיין.

החסינות תינתן לאדם או לתאגיד שעומדים בכל התנאים הקבועים בתוכנית, והם הראשונים שפנו לרשות מבין המעורבים באותו קרטל, ובתנאי שהבקשה נעשתה בטרם נפתחה חקירה גלויה בעניין והמבקש אינו המנהיג המובהק של הקרטל.

אם הפונה הוא תאגיד, החסינות תחול על התאגיד עצמו ועל כל מנהליו ועובדיו בהווה ובעבר, שישתפו פעולה עם הרשות באופן מלא. בנסיבות שבהן בקשתו של פונה מסוים לקבלת חסינות נדחית, המידע שמקורו במבקש החסינות לא ישמש ראיה נגדו.

"אנו רואים חשיבות רבה בחיזוק האכיפה הפלילית של הוראות חוק ההגבלים העסקיים, ומשקיעים משאבים בחשיפתם של קרטלים", אמרה הממונה על ההגבלים רונית קן. "התוכנית היא אמצעי נוסף בהתמודדות עם קרטלים הפוגעים בתחרות ובצרכנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully