וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באיזה בנק העמלות הגבוהות ביותר?

טל לוי

28.6.2010 / 12:00

ממחקר שפירסם בנק ישראל בנוגע לעמלות הבנקים, עולה כי הבנק הבינלאומי גובה את העמלות הגבוהות ביותר, בעוד בבנק הפועלים - גובה העמלות הנמוך מבין חמשת הבנקים

בנק יהב מעניק את העמלות הזולות ביותר בפער משמעותי במערכת הבנקאית - כך עולה ממחקר שפירסם הבוקר בנק ישראל בנוגע לעמלות הבנקים. הוצאה חודשית ממוצעת על שירותים נפוצים בעו"ש (כולל מסגרת אשראי) מסתכמת בבנק יהב בכ-2.8 שקלים. בנק יהב פונה שיווקית לעובדי המדינה.

מבין חמשת הבנקים הגדולים, הבנק הזול ביותר בשירותים אלה (14.7 שקלים) הוא בנק הפועלים, ולעומתו היקר ביותר (21.9 שקל) הוא הבנק הבינלאומי.

בפיקוח על הבנקים – שהוביל לפני שנתיים רפורמה שנויה במחלוקת בתחום העמלות – מציינים כי במהלך השנה וחצי האחרונות חלה ירידה ריאלית של כ-8.5% במחירי העמלות על שירותי חשבון עובר ושב נפוצים: ההוצאה קטנה ב-4.29% מבחינה נומינלית מכ-16.3 שקלים לפני כשנה וחצי ל-15.6 שקלים ברבעון הראשון של 2010. בשלושת הבנקים הגדולים (המשרתים מעל 80% ממשקי הבית) עומדת בממוצע ההוצאה על כ-15 שקלים לחודש.

כרטיס אשראי מקומי ויזה כאל, המונפק על ידי בנק דיסקונט, הוא היקר ביותר מבין הכרטיסים המקומיים. כרטיסי האשראי בינלאומי וזהב של ויזה כאל המונפק על ידי הבנק הבינלאומי הם היקרים ביותר. כרטיסי אשראי של ישראכרט (מקומי, בינלאומי וזהב) המונפקים על ידי ישראכרט והבנק הבינלאומי הם הזולים ביותר.

"המודעות גדלה"

בבנק מציינים כי גברה מודעות הלקוחות למחירי העמלות והתנהגות תחרותית מצד הבנקים בקרב משקי הבית. הבנקים מציעים ללקוחות חדשים וקיימים פטור מלא או חלקי מעמלות במבצעי שיווק שונים, ומעניקים הטבות ללקוחות המשתייכים לקבוצות אוכלוסייה, כמו חיילים, סטודנטים, ועוד. הדבר ניכר גם בפער בין עלות בפועל לבין עלות תעריפית.

בנק ישראל מעמיד לרשות הצרכנים מחשבונים וטבלאות השוואה לצורך ניהול מו"מ עם הבנקים וחברות כרטיסי אשראי, ולצורך בחירה ביניהם.

הפיקוח על הבנקים קורא לציבור הלקוחות להיעזר בהשוואות המוצגות כאן, במחשבונים וההשוואות הנוספות המצויים באתר האינטרנט של בנק ישראל, לצורך ניהול משא ומתן עם הבנקים על הטבת תנאי ניהול החשבון, ולצורך קבלת החלטות לגבי הבנק הכדאי ביותר עבורם לניהול חשבון. ניתן לקבל מידע גם באמצעות פנייה ליחידה לפניות הציבור בפיקוח על הבנקים בטלפון: 02-6552680.

כרטיסי אשראי

מתחילת חודש ינואר 2009 חלה ירידה ריאלית בעלות הממוצעת להחזקת כרטיס של כ-11% (8.9% ירידה נומינלית).

ההוצאה החודשית הממוצעת בגין אחזקת כרטיסים של ישראכרט, המהווים כ-40% מכלל הכרטיסים מסוגים אלה המוחזקים ע"י לקוחות, היא כ- 4.2 שקלים, של חברת לאומי קארד המהווים כ- 29% מהכרטיסים מסוגים אלה היא כ-8.7 שקלים ושל חברת ויזה כא"ל, המהווים כ-31% מכלל הכרטיסים המוחזקים ע"י לקוחות, היא כ- 10.6 שקלים.

מבין הכרטיסים המקומיים, כרטיס ויזה כא"ל המונפק על ידי בנק דיסקונט הוא היקר ביותר (13.43 שקלים). כרטיסי האשראי בינלאומי וזהב של ויזה כא"ל המונפקים על ידי הבנק הבינלאומי הם היקרים ביותר (12.3 ו-14.77 שקלים בהתאמה). הכרטיסים הזולים ביותר הם כרטיסי ישראכרט (מקומי, בינלאומי וזהב) המונפקים על ידי חברת ישראכרט ועל ידי הבנק הבינלאומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully