וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום: שביתה בבנק אוצר החייל

אלון שן

7.7.2010 / 9:55

עובדי הבנק ישביתו את כל הסניפים ברחבי הארץ ללא הגבלת זמן. לטענת העובדים, ההנהלה מתעלמת מניסיונתיהם להיכנס למשא ומתן. הנהלת הבנק: "הדרישות הכספיות אינן סבירות"

עובדי בנק אוצר החייל ישביתו היום (רביעי) את כל סניפי הבנק ברחבי הארץ בעקבות שביתה וללא הגבלת זמן. לטענת העובדים, הנהלת קבוצת הבינלאומי מתעלמת מניסיונות העובדים להיכנס למסלול של משא ומתן ענייני ואפקטיבי לטובת העובדים והבנק.

העיצומים בבנק נפתחו לפני כשבועיים בעקבות דרישה של העובדים להשוות את תנאיהם לתנאי השכר והרווחה של עובדי הבנק הבינלאומי מאחר והשכר בבנק אוצר החייל הוא בין הנמוכים ביותר במערכת הבנקאית, לטענת העובדים. בנוסף, נציגי העובדים טוענים כי הסבת מערכת המחשוב של הבנק גרמה לכך שהעובדים עובדים שעות רבות יותר ללא תגמול, על מערכת מיושנת יותר. העובדים טוענים כי גם הלקוחות סובלים מכך עקב התורים הארוכים והזמן שלוקח להם לבצע פעולות. יתרה מכך, העובדים טוענים כי בעקבות ההסבה, התייתרו כ-70 משרות של עובדים להם הובטח כי יימצא להם פתרון, ועד לרגע זה לא נמצא כל פתרון והעובדים חוששים לעתידם.

מיו"ר ועד עובדי בנק אוצר החייל יצחק נעמן נמסר: "בשבוע שעבר הנהלת בנק אוצר החייל ביקשה מאיתנו להפסיק את העיצומים ולהכנס למשא ומתן אינטנסיבי. קיימנו פגישה אחת עם מנכ"ל הבנק ועם הנהלת הבנק וגילינו כי מטרתם הייתה אך ורק לגרור אותנו ולא להכנס למשא ומתן רציני. כמו כן, אנו זוכים אך ורק להתעלמות מצד הנהלת קבוצת הבינלאומי. לכן, אין לנו ברירה אלא להכנס לשביתה ללא הגבלת זמן ולו רק כדי להגן על העובדים. למרות התנהלות לא מכובדת זו, אנו קוראים להנהלת הבנק לנהל איתנו משא ומתן ענייני לטובת כל הנוגעים בדבר."

מבנק אוצר החייל נמסר בתגובה: "צר לנו כי וועד העובדים של בנק אוצר החייל לא נותן הזדמנות אמיתית למשא ומתן בין הצדדים והחליט להשבית את עבודת הבנק. ההנהלה סבורה כי בשלב זה של המשא ומתן השוטף מול הוועד אשר נועד למצוא הסדר לשביעות רצון הצדדים אין כרגע מקום לא לעיצומים ולא להשבתה. הדרישות הכספיות של הוועד אינן סבירות ואינן מקובלות לנוכח רמת השכר והתנאים מהם נהנים עובדי בנק אוצר החייל. אנו מצרים על כל פגיעה הנגרמת לציבור לקוחותינו ומקווים ומאמינים שוועד עובדי בנק אוצר החייל יחזור במהרה לשולחן הדיונים ועובדי הבנק יחזרו לעבודה".

שביתה גם בבנק הבינלאומי

מאות אלפי לקוחות הבנק הבינלאומי יפגשו בדלתות סגורות גם היום: עובדי הבנק שבשליטת צדיק בינו, הודיעו אתמול (שלישי) כי ימשיכו בשביתה עליה הכריזו ביום חמישי האחרון, עד יום חמישי הקרוב לפחות. בשביתה משתתפים גם המנהלים (הלא בכירים) ומורשי החתימה, ולפיכך סניפי שני הבנקים ברחבי הארץ סגורים לחלוטין לקהל הרחב. מחר תיערך אסיפת הסברה ובה ישתתפו כ-2,000 מעובדי הבנק.

סכסוך העבודה בבנק פרץ עקב טענות של העובדים על לחץ בלתי אפשרי ובלתי סביר שמופעל עליהם בנושאי שיווק; מדיניות תגמולים מעוותת של ההנהלה אשר מפעילה מערכת דיפרנציאלית וחד צדדית; הפרות סדרתיות של הסכמים על ידי ההנהלה ובין היתר את הסכם ההצמדה לבנק לאומי; עומס עבודה; ניסיונות ההנהלה לפגוע בעבודה המאורגנת בבנק; העסקת סטודנטים בניגוד להסכמים ועוד.

הנהלת הבנק מסרה בתגובה: "צעדי הוועדים חסרי אחריות ואין בהם כל מידתיות לנוכח תנאי השכר הטובים של עובדי הבינלאומי, הצמודים כידוע לתנאי השכר בלאומי. מדובר בתנאי העסקה מהטובים במערכת הבנקאית ואין שום הצדקה לנקיטת השביתה. ההנהלה ניהלה ומוכנה להמשיך לנהל משא ומתן אינטנסיבי עם הוועדים ואף נאותה להצעות שונות שהעלו והעלתה גם הצעות משלה, אולם בסופו של דבר הם חוזרים להתבצר בעמדותיהם הבלתי הגיוניות וממשיכים לשבות. מצער שהעובדים לא מבינים שבסופו של דבר צעדי הועדים פוגעים במטה לחמם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully