וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: "מעסיקים" במקום "מעבידים"

אלון שן

7.7.2010 / 11:20

מטרת הצעת החוק היא להחליף את המונח "מעביד" במונח "מעסיק". את ההצעה הגישו חברי הכנסת נחמן שי ורוברט אילטוב: "השימוש במילים איננו סמנטי בלבד"

אתמול הוגשה הצעת חוק שמטרתה למחוק כליל את המילה "מעבידים" מספר החוקים בישראל. ההצעה הוגשה על ידי ח"כ נחמן שי (קדימה) וח"כ רוברט אילטוב (ישראל ביתנו).

לדברי הח"כים, מטרתו של החוק המוצע היא להחליף את המונח "מעביד" במונח "מעסיק", בכל חיקוק בתחום דיני העבודה ויחסי העבודה, בו מוזכר המונח "מעביד", ולחייב את השימוש במונח "מעסיק" ולא "מעביד" בחקיקה ראשית וחקיקה משנית עתידית. כמו כן, מוצע כי תהיה חובת שימוש במונח "מעסיק" ולא "מעביד" ע"י רשויות מינהליות, רשויות ציבוריות, בתי דין ובתי המשפט.

"מטרת ההצעה להעביר מסר נורמטיבי של מערכת יחסים אחרת בין המעסיק לבין המועסק, המושתתת על כבוד הדדי, שיתוף פעולה ואיזון אינטרסים", אמר ח"כ אילטוב והוסיף כי "השימוש במילים איננו סמנטי בלבד, יש לו השפעה תודעתית, והשלכות בשיח החברתי והכלכלי ועל יחסי העבודה במשק. ההצעה מבקשת למנוע שימוש במונח אנכרוניסטי, המטיל על המעסיקים צל כאילו היו ציבור של מנצלים".

לדברי אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר "אסור לזלזל בכוחן של מילים, במשמעותן ובהשפעתן על עיצוב המציאות. שימוש כושל או שגוי במונחים אף יוצר אסוציאציות שליליות ועלול להעכיר את מהות היחסים שלא לצורך. "הצעת החוק שהועלתה באיגוד לשכות המסחר, בראש ובראשונה תטיב עם כבודם של ציבור העובדים בישראל, שהינם, כידוע, עתירי זכויות."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully