וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השנור זז הצידה: איך סייע בית האופנה קום איל פו לארגון נשים אתיופי בלי לתרום כסף

עדיה פיטרמן

8.7.2010 / 19:08

ביום עיון על יחסי עסקים ועמותות למדו נציגי העמותות כיצד לפנות לעסקים כדי להקים איתם שותפויות



"העמותות יפסיקו את השנור" - זהו המסר שעלה ביום עיון על יחסי עסקים ועמותות שהתקיים אתמול בתל אביב. נציגי עמותות שהגיעו ליום העיון למדו כיצד לפנות לעסקים על מנת להקים איתם שותפויות שיסייעו להן, ובעת ובעונה יקדמו את האחריות החברתית בעסק.



דוגמה שעלתה ביום העיון לשיתוף פעולה שכזה בין עסקים לקהילה, אשר אינו מבוסס על תרומה כספית של העסק לעמותה, אלא על פעילות הדדית שממנה נהנים גם העסק וגם הארגון החברתי, הוא שיתוף הפעולה בין בית האופנה קום איל פו לבין תנועת "אחותי". מדובר בתנועת נשים פמיניסטית מזרחית, יחד עם נשות מרכז רקמה מקרית גת, הפועל בחסות "אחותי".



העסק והעמותה החלו להפעיל לפני כשלוש שנים פרויקט בשם "נשים יוצרות כלכלה פמיניסטית", בו לימדו אחת את השנייה את תחומה שלה. נשות מרכז רקמה, המורכב מ-15 נשים אתיופיות שמפסלות, תופרות ורוקמות על פי ההמסורת שלהן ותרבותן.



נשות קום איל פו למדו על פמיניזם מזרחי, אמנות ותרבות אתיופית, ולימדו את נשות מרכז רקמה את אמנות העיצוב העדכני ושילובה במלאכת ידן. תוצאת הפרויקט הנה קולקציה בה פריטים המשלבים בין מסורת ותרבות אתיופית עתיקה לבין עיצוב אופנה עכשווי, אשר הושקה לאחרונה ונמכרת בבית קום אילו פו בנמל ת"א ובחנות סחר-הוגן של תנועת אחותי.



"לאחריות חברתית יש הרבה היבטים, אחד מהם הוא מעורבות בקהילה", אומרת איליין כהן, מייסדת ומנכ"לית משותפת בביונדביזנס, חברה לייעוץ אחריות חברתית סביבתית לעסקים, אשר הרצתה ביום העיון. "היבט זה חשוב לעסק מאחר והוא חשוב לעובדים בו. מסקרים שערכנו בין עובדים עלה כי הם לא רוצים רק לקבל משכורת, אלא להרגיש שהם חלק מעסק שמספק משמעות ותורם לעולם. התרומה לקהילה מייצרת עבורם מעורבות ושייכות בעבודה".



"התרומה לקהילה גם עוזרת לעסק להיות קרוב יותר לשטח, שם נמצאים הצרכנים, הלקוחות ועולם התוכן שלו", אומרת כהן, "ועל ידי הפעילות בשטח עם העמותות ניתן גם לזהות הזדמנויות עסקיות". לדבריה חשיבות נושא האחריות החברתית הולך וגובר בעולם, "עסקים שלא מחזקים ומשקיעים בקהילה נחשבים ככאלה שלא מפגינים אחריות".



אחריות חברתית אינה נחלם של עסקים גדולים, כמו שניתן לראות מדוגמת בית האופנה קום איל פו, אך מה לגבי עסקים קטנים שמתקשים לשרוד, האם באפשרותם לתרום לקהילה? לדברי כהן מאחר והתרומה אינה בהכרח כספית, כמו גם בדוגמת השותפות בין קום אילו פו לאחותי, התשובה היא כן. "עסק יכול לתרום גם בידע, ניסיון ויכולות שונות, בהתנדבות. ישנם דברים שניתן לתרום שהם שווי ערך לכסף. אפילו חנות צעצועים יכולה להרשות לעצמה לתרום שלושה צעצועים בשבוע לבית חולים למשל".



לעסק שמעוניין לתרום לקהילה מציעה כהן "לעשות משהו שנמצא במסגרת האפשרויות של העסק, אם זה ידע, כלים עסקיים או ניסיון. חשוב למצוא את התחום בו יש רצון לתרום, ושיספק ערך מוסף לקהילה המקומית. חשוב גם למצוא תחום פעילות שיהיה לו חיבור לסוג העסק, שיוכל לעזור גם לעסק. ולאחר מכן, אם העסק תרם כדאי לפרסם זאת, כי אלו יחסי ציבור טובים אשר יחזקו את העסק, כך הוא יוכל גם לגדול וגם לתרום יותר- זו הטבה הדדית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully