וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק הבינלאומי: חוזרים לשולחן הדיונים

אלון שן

12.7.2010 / 14:35

נציגי העובדים מסרו, כי הנהלת הבנק הבינלאומי חזרה בה מסירובה לדון עם העובדים בזמן שביתה. ההנהלה: "מכבדים את התארגנות העובדים. המשא ומתן יימשך"

נציגי העובדים מסרו היום (שני) כי הנהלת הבנק הבינלאומי חזרה בה מסירובה לדון עם העובדים בזמן שביתה. לאור זאת, מסרו בנציגות העובדים, תתקיים פגישה נוספת, כאשר מטעם ההנהלה ישתתף דרג זוטר בלבד.

מוקדם יותר, נערכה פגישה של נציגי העובדים, חנוך ליבנה ויונה גולדשלגר, עם יו"ר דירקטוריון הבנק, ז'אק אלעד ומנכ"ל הבנק, סמדר ברבר צדיק. מנציגות העובדים נמסר, כי בפגישה אמר יו"ר הדירקטוריון כי לא יקיים משא ומתן עם העובדים שעה שמתקיימת שביתה וזאת בניגוד להחלטת בית הדין מאתמול. אלעד סירב להמשיך לקיים את הפגישה ועצר את הדיון. לאור זאת תימשך השביתה בבנק הבינלאומי גם מחר.

אתמול נערך דיון בבקשת ההנהלה למתן צו מניעה בבית הדין האזורי לעבודה בחיפה בראשות השופטת אילת שומרוני ברנשטיין. בית הדין דחה את בקשת ההנהלה למתן צו שיחזיר את העובדים לעבודה סדירה. בהקשר זה ציין בית הדין: "אנו סבורים כי ההכרזה על השביתה ניתנה כדין". עוד ציינה השופטת כי "מדרכה של שביתה לגרום נזק ועל כן – אין בנזקים שנגרמו עילה להפסקת השביתה".

חנוך ליבנה, יו"ר ועד הפקידים טען בדיון באמצעות עו"ד ארי הלל וליאור גרו כי הסיבה העיקרית לשביתה היא היעדר הנכונות של ההנהלה לקיים משא ומתן. עוד הוסיפו הצניגים, כי נציגי ההנהלה סירבו לדון בנושאים מסוימים אשר נמצאים בליבת הסכסוך ומשכך לא נותרה להם ברירה אלא לשבות. העובדים הדגישו כי ניהול משא ומתן בתום לב מצד ההנהלה היה מביא לסיום השביתה כבר לפני זמן רב.

עוד קבע בית הדין, כי להסכמת העובדים להפעלת מוקד חירום יינתן תוקף של החלטה. העובדים הסכימו לפעול בהתאם למכתבו של המפקח על הבנקים ולהקצות לטובת הנושאים שקבע המפקח כ-100 עובדים. יצוין כי מוקד החירום פועל כבר מיום שישי ועתה תורחב פעילותו. השופטת קבעה גם כי על הצדדים לקיים משא ומתן ממצה ואינטנסיבי ולדווח לבית הדין עד ליום רביעי לגבי תוצאות המשא ומתן.

סכסוך העבודה בבנק פרץ עקב טענות של העובדים על לחץ בלתי אפשרי ובלתי סביר שמופעל עליהם בנושאי שיווק; מדיניות תגמולים מעוותת של ההנהלה אשר מפעילה מערכת דיפרנציאלית וחד צדדית; הפרות סדרתיות של הסכמים על ידי ההנהלה ובין היתר את הסכם ההצמדה לבנק לאומי; עומס עבודה; ניסיונות ההנהלה לפגוע בעבודה המאורגנת בבנק; העסקת סטודנטים בניגוד להסכמים ועוד.

מהנהלת הבנק הבינלאומי נמסר בתגובה: "יו"ר הבנק, ז'אק אלעד, הזמין את הוועדים למו"מ אינטנסיבי ללא הגבלת זמן במטרה ליישב את כל הנושאים השנויים במחלוקת תוך חזרה מיידת לעבודה סדירה על מנת לחזור ולהעניק שרות לקוחות. אלעד אמר עוד כי הוא מכבד את ההתארגנות הארגונית בבנק, ואין לבנק כל כוונה לפטר עובדים. למרות זאת דחו הוועדים את ההצעה. המשא ומתן ימשך".

(עדכון ראשון: 13:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully