וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת להנהלת הבינלאומי: סיימו את השביתה

צבי זרחיה

13.7.2010 / 12:10

ועדת הכספים קראה להנהלת הבנק להיכנס למשא ומתן עם העובדים על מנת לסיים את השביתה ולהפסיק את הפגיעה בלקוחות. ח"כ גפני: "הלקוחות לא צריכים לשלם את המחיר"

ועדת הכספים קראה הבוקר להנהלת הבנק הבינלאומי ובנק פועלי אגודת ישראל להיכנס למשא ומתן עם העובדים על מנת לסיים את שביתת העובדים ולהפסקת הפגיעה בלקוחות. בדיון שקיימה הוועדה קרא יו"ר הועדה ח"כ משה גפני (יהדות התורה) להנהלה לקיים הליך של בוררות עם העובדים.

גפני קבל על היעדרותה מהדיון של מנכ"לית הבנק הבינלאומי סמדר ברבר צדיק. לדבריו, "לוועדת הכספים אין סמכות לקבל החלטות בסכסוך העבודה אלא להשתמש בכוח הציבורי שלה. אנו לא צריכים לעזור להנהלת הבנק או לעובדים במקרה הנוכחי. אנו לא נכנסים לגוף הסכסוך אלא מגיעים למסקנה שהשביתה תסתיים ותהיה בוררות שתחייב גם את ההנהלה. אני רוצה שהשביתה תסתיים והעובדים לא ייפגעו".

גפני אמר כי "אין תקדים לכך שיש שביתה במערכת הבנקאית במשך 11 ימים. איני זוכר פגיעה כזו של לקוחות שלא יכולים להוציא כסף ותלויים בין שמיים לארץ בכל מה שקשור לפעילות בנקאית. בגלל סכסוך עבודה הלקוחות לא צריכים להיות אלה שמשלמים את המחיר".

גפני טען כי שוחח בעניין עם יו"ר ההסתדרות עופר עיני ועם המפקח על הבנקים רוני חזקיהו.

"ציבור הלקוחות שבוי של הבנק"

אמנון כהן (ש"ס) אמר בתגובה כי "אני מדבר בשם ציבור הלקוחות שהוא שבוי של הבנק. לנציגי הבנקים יש זלזול בכנסת ובלקוחות כי הם לא מגיעים להסדר עם העובדים וכך הלקוחות נפגעים. יש יהירות של בעלי הבנק, יושב ראש הבנק והמנכ"לית. הגשתי פניות של אזרחים לבנק הבינלאומי והבנק לא ענה לי. אם כך מתייחסים לחבר כנסת תאר לכך איך מתנהגים ללקוחות. ועדת הכספים צריכה להתערב כדי שהסכסוך יסתיים במהרה לטובת הלקוחות".

ח"כ שלמה מולה (קדימה) שיזם את הדיון אמר כי "בלי העובדים אין בנק. אני בעד הלקוחות אבל קודם כל האחריות מוטלת על הנהלת הבנק שחייבת לשבת עם העובדים ולפתור את הבעיה".

ח"כ שלי יחימוביץ (עבודה) אמרה כי "זכות השביתה היא כלי ראשון בידיהם של העובדים לעמוד על זכויותיהם. הוא מעוגן בחקיקה ובאמנות בינלאומיות. אנו מייצגים את הציבור - לא רק צרכנים אלא גם עובדים. חלק גדול מהעובדים מקבל שכר נמוך. העובדים מבקשים שההנהלה תשב ותדבר איתם. ההנהלה רוצה לשבור את העובדים ואנו לא צריכים לתת לכך יד. תפקידנו לקרוא להנהלה להיכנס עימם למשא ומתן רציני עד שייצא עשן לבן".

חנוך ליבנה, יו"ר ארגון עובדי הבנק הבינלאומי ובנק פועלי אגודת ישראל, אמר כי העובדים רוצים שההנהלה תשב ותדון עימם וכי העובדים לא מעוניינים במגשר. הוא טען כי העובדים פתחו בשביתה כי לא נותר מוצא אחר. הסיבה המרכזית לשביתה הינה היחס המחפיר של הנהלת הבנק לעובדיו.

יוסי לוי, ראש אגף משאבי אנוש הבנק הבינלאומי, אמר כי ההנהלה מאוד דואגת לכלל הלקוחות ומנסה למזער את הנזק שנגרם ללקוחות. "ניסינו לפתור את הסכסוך. בין השאר, הצענו לעובדים אפשרות של הליך גישור עם מגשר מוסכם, שיגשר בין העובדים להנהלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully