וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסתיימה השביתה בבינלאומי ובאוצר החייל

14.7.2010 / 12:42

השביתה הסתיימה למרות שלא הושג שום הסכם לגבי אף לא אחת מהדרישות שהעלו שני הוועדים בבינלאומי. יו"ר ועד הפקידים: "טוב שעיני נכנס לעובי הקורה "

השביתה בבנק הבינלאומי פאג"י הסתיימה היום שבועיים לאחר שהחלה. סניפי הבנק ברחבי הארץ ייפתחו מחר. גם סניפי בנק אוצר החייל, מקבוצת הבינלאומי, ייפתחו מחר לאחר שבוע שבו הם היו סגורים.

השביתה הסתיימה למרות שלא הושג שום הסכם לגבי אף לא אחת מהדרישות שהעלו שני הוועדים בבינלאומי - זה המייצג את הפקידים וזה המייצג את המנהלים ומורשי החתימה. מי שהביא לסיום השביתה היה יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, שנפגש היום עם מנכ"לית הבינלאומי, סמדר ברבר-צדיק, ונענה להצעתה להיכנס לתמונה ולהוביל את המשא ומתן מטעם העובדים. בהסתדרות אמרו שעיני החליט להתערב במשבר בבנק בעקבות המבוי הסתום אליו הוא נקלע והלחץ הציבורי בו החלו לקוחות מתוסכלים שלא יכלו לבצע שורה של פעולות פיננסיות בסניפים.

כאות של "רצון טוב", ועדי העובדים בבינלאומי החליטו להאריך מחר את שעות הפעילות של סניפי הבנק והם יהיו פתוחים גם בשעות אחר הצהריים. ביום שישי כל הסניפים יהיו פתוחים לקהל עד שעות הצהריים.

עילת השביתה בבנק הבינלאומי היתה אי היענות ההנהלה לדרישת שני הוועדים להגדיל את הבונוס ל-2009, שגובהו כיום משכורת אחת. דרישות אחרות של הוועדים: לקלוט כוח אדם כדי להקטין את עומס העבודה בסניפים המוטל על העובדים הקיימים; להפסיק את שיטת השיווק האגרסיווית של מוצרי הבנק, שלטענת הוועדים משפילה חלק מהעובדים וכן להפסיק את העסקתם של סטודנטים בבנק - תופעה שלטענת הוועדים פוגעת בעובדים הותיקים ומחלישה את כוחם של הוועדים. באף לא אחד מסעיפי אלה שהציגו הוועדים, לא הושגה הסכמה, פרט לנכונות ההנהלה להתגמש בנוגע לשיטת השיווק.

גורמים בהנהלת הבינלאומי ציינו כי "לא התקפלנו למרות השביתה הארוכה". עם זאת, הם הודו כי העברת ניהול המו"מ מטעם העובדים אל עיני "משמעותה שנצטרך לוותר במשהו".

יו"ר ועד הפקידים, חנוך ליבנה אמר: "בתום 12 ימי שביתה, הבחנו בתפנית חיובית בהתייחסותה של הנהלת הבנק לדרישותינו. טוב שעיני נכנס לעובי הקורה. עד כה, לא התאכזבנו ממעורבותו בהפסקת סכסוכי עבודה בבנק".

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני (יהדות התורה) בירך על הפסקת השביתה בבנק הבינלאומי ובבנק פאג"י לאחר ימים ארוכים של פגיעה בלקוחות הבנק, גפני אמר כי "בעקבות הדיון שקיימנו אמש בוועדת הכספים בו דרשנו בצורה נחרצת מהנהלת הבנק לשבת עם העובדים, הצדדים אכן קיבלו את דרישתנו וישבו כבר אמש בתום הדיון שנמשך גם הבוקר.

"אני שמח על סיום השביתה שפגעה קשות בקהל הלקוחות ומברך על כניסה למשא ומתן רציני בין ההנהלה לעובדים. שיחות ישירות בין הנהלת הבנק לעובדים הם הדבר הנכון שצריך היה לעשות, תוך כדי השביתה החוקית שניהלו העובדים, וכעת יש לקוות כי המשא ומתן יושלם אף הוא בקרוב", אמר גפני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully