וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למכירה: כביש 6

אבי בר-אלי

18.7.2010 / 11:30

קבוצת אייקון הקנדית דיווחה כי סיכמה על מכירת אחזקותיה בכביש 6. המחיר לאחר מס יעמוד על 65-70 מיליון דולר, ואייקון צפויה לרשום רווח של 30 מיליון דולר על השקעתה

קבוצת אייקון (AECON) הקנדית דיווחה בסוף השבוע רשמית כי סיכמה על מכירת אחזקותיה (25%) בזכיינית פרויקט כביש חוצה ישראל (כביש 6), קבוצת דרך-ארץ, וכן על מכירת אחזקותיה (33%) בשותפות הקבלנית של הפרויקט (CJV) תמורת 77.8 מיליון דולר (290 מיליון שקל). המחיר בניכוי מס יעמוד בטווח 65-70 מיליון דולר (250-270 מיליון שקל)- ואייקון צפויה לרשות רווח הון של 30 מיליון דולר על השקעתה בפרויקט.

אייקון תמשיך להחזיק בחברת ההפעלה של הפרויקט (דרך-ארץ), אשר מפעילה גם את כביש 431 ותפעיל את פרויקט מנהרות הכרמל.

הרוכש הוא קונסורציום משקיעים בהובלת קרן תשתיות ישראל (IIF), המגבשת בימים אלה קבוצת מוסדיים למימון הרכישה. בין היתר, מנהלת הקרן מגעים עם הקרנות הוותיקות (עמיתים), לאומי פרטנרס והראל ביטוח. העסקה מותנית באי-מימוש זכות סירוב ראשונה העומדת לזכות שותפותיה של אייקון בפרויקט: שיכון ובינוי (37.5%) ואפריקה ישראל (37.5%) - וכן נדרשת באישור משרדי האוצר והתחבורה. סגירת העסקה צפויה במהלך השנה.

יו"ר ומנכ"ל אייקון, ג'ון בק, אמר כי "אחרי 17 שנים של עבודה יחד עם שותפינו המקומיים, החלטנו לממש את הערך שנצבר בחלקנו בכביש. אייקון היא חברה קבלנית ויזמית. הנקודה בה נמצא הפרויקט היום היא נקודה טובה למימוש הערך. שמחנו להשקיע בישראל ואני מקווה שהוכחנו שאפשר לא רק להשקיע אלא גם להרוויח במדינת ישראל. אני מקווה שזה יהווה דוגמה טובה למשקיעים רבים בעולם שיבואו להשקיע בישראל. אייקון תמשיך לפעול ולהשקיע בארץ".

"אייקון תמשיך לפעול בישראל בתחום ההפעלה של כבישי האגרה ותחפש הזדמנויות להיכנס למיזמי P.P.P נוספים" אמרו דני מריאן ואיתן לדזינסקי, נציגי הקבוצה בישראל. "השותפות שלנו במפעיל, המהווה את הגורם המקצועי היחיד המתמחה בתחום ההפעלה של כבישי אגרה בישראל, תאפשר לנו להישאר במרכז זירת העשייה של שוק התשתיות", סיכם מריאן.

קרן IIF, המוחזקת בידי קבוצת הראל (40%), עו"ד יהודה רווה (40%) וירון קסטנבאום (20%), הינה קרן הפריווט אקוויטי הישראלית הראשונה המתמחה בחברות בתחום התשתיות. באחרונה, החלה IIF, בניהולו של קסטנבאום, במגעים לגיוס הון בסך כמיליארד שקל. מדובר בגיוס שני של הקרן, לאחר שבארבע השנים האחרונות גייסה כבר בשוק ההון המקומי 700 מיליון שקל להשקעות בפרויקטי תשתית, אנרגיה ותחבורה.

"עסקה זו מהווה דוגמא נוספת לסוג ההשקעות האיכותיות שהקרן בוחנת ומבצעת בארץ ובחו"ל, תוך ניצול ניסיונה, קשריה העסקיים ויכולותיה הפיננסיות", אמר קסטנבאום, "תחומי התשתית, התחבורה והאנרגיה, ימשיכו להתפתח ולצמוח בשנים הקרובות ואנו בוחנים השקעות נוספות, בהתאם לאסטרטגיה של הקרן".

את קבוצת אייקון ייצגו עורכי הדין יעל ברץ ויעל זילש ממשרד ברץ ושות'. את קרן תשתיות ישראל ייצג עו"ד דייוויד שפירו, ממשרד יגאל ארנון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully