וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלמ"ס: ירידה בשיעור הבלתי מועסקים במשק

חיים ביאור

19.7.2010 / 14:40

שיעור הבלתי מועסקים במשק הישראלי במאי 2010 ירד ל-6.5% מכוח העבודה האזרחי. שיעור הבלתי מועסקים באפריל עמד על 6.6%, במארס היה 6.8% ובפברואר 7%

שיעור הבלתי מועסקים במשק הישראלי במאי 2010 ירד ל-6.5% מכוח העבודה האזרחי, בניכוי השפעות עונתיות - כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס). לשם השוואה, באפריל 2010 שיעור הבלתי מועסקים עמד על 6.6%, במארס - 6.8%, בפברואר - 7.0% ובינואר - 7.1%.

מהנתונים עולה כי מאז מאי ויוני 2009, שהיו חודשי שיא בשיעור הבלתי מועסקים (7.8%) מכוח העבודה האזרחי, קיימת מגמת ירידה רצופה בשיעור הבלתי מועסקים. נתוני הלמ"ס תואמים את אלה של שירות התעסוקה, המצביעים על ירידה קלה במספר דורשי העבודה המתייצבים בלשכות העבודה בחודשים האחרונים.

בלתי מועסקים הם אנשים שלא עבדו אפילו שעה אחת בשבוע הקובע (שבו נערך הסקר של הלמ"ס) וחיפשו עבודה באופן פעיל בארבעת השבועות האחרונים שקדמו לו בדרכים שונות כגון רישום בלשכות העבודה, פנייה אישית או פניה בכתב למעסיק פוטנציאלי או היענות למודעות דרושים בעיתונות הכתובה והאלקטרונית, והיה באפשרותם להתחיל לעבוד בשבוע הקובע, אילו הוצעה להם עבודה מתאימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully