וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר בוועדת הפנים: אין אלכוהול בלילות

צבי זרחיה

19.7.2010 / 15:25

ציבור הבליינים שימו לב: ועדת הפנים אישרה כי תיאסר מכירת משקאות משכרים בחנויות החל מהשעה 23:00 ועד 06:00 בבוקר. ההצעה תעלה לקריאה שנייה ושלישית בכנסת

תאסר מכירת משקאות משכרים בחנויות החל מהשעה 23:00 ועד 06:00 בבוקר - כך החליטה בצהריים ועדת הפנים שאישרה את העלאתה להצבעה בקריאה שנייה ושלישית של הצעת חוק בעניין. האיסור יחול על "פיצוציות", חנויות נוחות בתחנות דלק, קיוסקים, סופרמרקטים. עם זאת, הוא לא יחול על מסעדות ופאבים.

ועדת הפנים דחתה בכך את החלטתה הקודמת מלפני כמה שבועות לפיה יאסר על מכירת אלכוהול בחנויות נוחות בתחנות דלק בכל שעות היום והלילה. ההצעה הועלתה על ידי ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו) ואורי אורבך (הבית היהודי) אולם, אתמול היא נדחתה על ידי הוועדה.

נציגיהם של המשרד המשפטים והמשרד לבטחון פנים, כמו גם תחנות הדלק, התנגדו להצעתם של רותם ואורבך. איגוד תחנות הדלק שכר את הלוביסטית אורלי בן שמאי, בין היתר, כדי לפעול נגד הצעת רותם ואורבך בטענה שהיא מפלה לרעה בין תחנות הדלק לבין פיצוציות.

רותם הסביר כי "תחנות הדלק הם המקום שבו נוצר הקשר הישיר בין שתייה לנהיגה. אנשים נכנסים לתחנת דלק, מתדלקים, את האוטו ובדרך מתדלקים את עצמם".

באחרונה, אישרה הוועדה סעיפים אחרים בהצעת החוק המעניקים הענקת סמכות למערך המשמר האזרחי והפקחים העירוניים לאסור מכירת אלכוהול ולהשמיד משקאות משכרים במצבים שבהם, לדעתם, נוצר סיכון לסביבה. כמו כן, הוחלט שבקבוקי אלכוהול יתויגו בתווית אזהרה, בדומה לזו שמודפסת על קופסאות סיגריות. סעיף אחר בהצעת החוק מעניק סמכות לקצין משטרה לסגור עסקים בהם לא תלויות מודעות בדבר הנזקים האפשריים של צריכת משקאות משכרים. לפי שעה, טרם התקבלה הכרעה בוועדה האם הגבלות החוק יחולו על היין או שהוא יוחרג מהחוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully