וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר יגביל את עמלות סוכני הביטוח

מירב ארלוזורוב

28.7.2010 / 7:45

במשרד מתכוונים לאסור על הגופים המוסדיים להעניק לסוכנים מתנות שאינן כספיות, כמו נופש או הופעה, להגביל את גובה המענקים ולהסדיר את המעבר בין סוכן ביטוח אחד למשנהו

משרד האוצר עומד לערוך שינויים מרחיקי לכת בפעילות סוכני הביטוח כמשווקי חיסכון פנסיוני, מתוך הכרה כי העמלות המשולמות לסוכני הביטוח על ידי קרנות הפנסיה הן אחת הסיבות העיקריות להתייקרות דמי הניהול בקרנות הפנסיה, קופות הגמל וביטוחי החיים. האוצר צפוי להציג את הצעת החוק שלו להורדת דמי הניהול בחיסכון הפנסיוני בתוך ימים.

אגף הפיקוח על הביטוח במשרד האוצר סבור כבר זמן רב כי פעילותם של סוכני הביטוח - שהם כיום המשווקים העיקריים של חיסכון פנסיוני, משמע הם הגורם העיקרי שמביא לקוחות לקרנות הפנסיה, קופות הגמל וביטוחי החיים - היא הגורם העיקרי להתייקרות דמי הניהול בענף החיסכון הפנסיוני.

כיום גובים סוכני הביטוח עד מחצית מדמי הניהול, של כל לקוח שהם מביאים. משמע, העמלה שלהם מגיעה ל-0.6% ואפילו ל-0.7%, והיא מהווה את מרכיב ההוצאה הכבד ביותר בדמי הניהול שגובים מנהלי החיסכון הפנסיוני. עם זאת, למנהלי החיסכון הפנסיוני אין דרך להימנע מההוצאה הזו, כי סוכני הביטוח הם גורם השיווק המוביל בענף - לאחר שהייעוץ של הבנקים איכזב מאוד, וכמעט ואינו מורגש בשוק.

כדי להוזיל את פעילות סוכני הביטוח, ובכך לתרום להוזלת דמי הניהול, עומד האוצר לנקוט שורה של פעולות הסדרה לגבי סוכני הביטוח. כך, האוצר עומד להגביל את גובה העמלה שיוכלו סוכני הביטוח לקבל, ככל הנראה כתלות בגודל תיק החיסכון שהם יעבירו.

נלחמים גם בניגודי העניינים

בנוסף, האוצר מתכוון לפעול להקטנת ניגודי העניינים של סוכני הביטוח, כדי שלא ישווקו קופת גמל או קרן פנסיה מסוימת ממניעים זרים. לפיכך, האוצר יגביל את המתנות הכספיות שיכולים מנהלי החיסכון הפנסיוני לשלם לכל סוכן ל-2,000 שקל בשנה, וכן ייאסר עליהם לתת לסוכן מתנות שאינם כספיות - כמו נופשים ונסיעות לחו"ל.

הסדרה נוספת של האוצר צפויה לטפל בבעיה של החלפת סוכן ביטוח. כיום, קרנות הפנסיה או קופות הגמל נוהגות לשלם את העמלה המגיעה לסוכן הביטוח שהעביר אליהם את החוסך. אם החוסך מתקשר עם סוכן ביטוח נוסף, חדש, בדרך כלל נמנעות קרנות הפנסיה מלשלם לו עמלה נוספת. כתוצאה מכך, כל מעבר של לקוח בין סוכני ביטוח מלווה תמיד בהעברת תיק הפנסיה, מכיוון שלסוכן לא כדאי להמליץ ללקוח להישאר באותה קרן פנסיה, כי הוא לא יקבל כל תמורה על כך. הוא חייב להעביר את החוסך לקרן פנסיה חדשה, כדי שיוכל לזכות בעמלה. הנוהג הזה מביא למעבר גבוה של תיקי חיסכון פנסיוני, לעתים קרובות מעבר שאינו מיטיב עם הלקוח ואינו משרת את צרכיו.

כדי לפתור בעיה זו עומד האוצר לקבוע כי כל קרן פנסיה תשלם עמלה לסוכן אחד, אך אם החוסך התקשר עם סוכן חדש - תוכל הקרן, במשך תקופה של שלוש שנים, לחלוק את העמלה המשולמת בין שני הסוכנים. התקווה היא כי ההסדרה הזו תאפשר לסוכני הביטוח לייעץ ללקוחותיהם בצורה טובה יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully