וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסות וואלה! ברבעון השני עלו ב-36%

29.7.2010 / 16:53

וואלה! מפרסמת היום את הדו"ח לרבעון השני: צבר הזמנות ממפרסמים צמח ב-28% בהשוואה לרבעון המקביל והוא עומד על כ-30.5 מיליון ¤. תזרים מזומנים מפעילות שוטפת - 8.3 מיליון ¤

וואלה!, פורטל האינטרנט המוביל בישראל, מדווחת על גידול של 36% בהכנסות ברבעון השני של שנת 2010 לכ-42.4 מיליון ¤ לעומת הכנסות של כ-31.2 מיליון ¤ ברבעון המקביל בשנת 2009. הכנסות וואלה! בחציון הראשון של 2010 הסתכמו בכ-82.8 מיליון ¤ בהשוואה להכנסות של כ-61.4 מיליון ¤ בחציון המקביל בשנת 2009 - גידול של כ-35%. כפורטל הפופולארי בישראל בקרב כל קבוצות הגיל באוכלוסיה, עם למעלה ממליון גולשים מדי יום נהנתה קבוצת וואלה! ברבעון השני מגידול בהכנסות הן בתחום הפרסום המקוון והן בתחום הסחר והתיירות.

הרווח הגולמי של וואלה! ברבעון הסתכם בכ-18 מיליון ¤ – גידול של כ-5% לעומת רווח גולמי של כ-17.1 מיליון ¤ ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי בחציון הראשון של 2010 הסתכם בכ-38.2 מיליון שקל לעומת כ-34.3 מיליון שקל בחציון המקביל אשתקד - גידול של כ- 11%. הרווח התפעולי ברבעון הסתכם בכ-3.8 מיליון ¤ לעומת 6.3 מיליון ¤ ברבעון המקביל בשנת 2009 – קיטון של כ-41%. הרווח התפעולי בחציון הסתכם בכ-9.9 מיליון ¤ לעומת כ-13.1 מיליון ¤ בחציון המקביל בשנת 2009 – קיטון של 24%.

הרווח הנקי של וואלה! ברבעון השני של 2010 הסתכם בכ-2.7 מיליון ¤ לעומת כ-4.5 מיליון ¤ ברבעון המקביל - קיטון של 39%. הרווח הנקי בחציון הסתכם בכ-7.5 מיליון ¤ לעומת כ-10 מיליון ¤ בחציון המקביל. ה-EBITDA הסתכם ברבעון השני בכ-5.8 מיליון ¤ – קיטון של כ-32% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. בחציון הראשון של 2010 הסתכם ה-EBITDA בכ-14.1 מיליון ¤ - קיטון של 18% לעומת החציון המקביל ב-2009.

הקיטון ברווח הרבעוני של החברה נובע מהמשך השקעות אורגניות ואנאורגניות בפיתוח תחומי הצמיחה של וואלה! בהם פיתוח מוצרי תוכן ושירותים לגולשים, רכש תכנים, מערכות מידע והגשת פרסום ועוד. זאת לצד השקעה בקמפיין פרסומי לרגל השקת אתר הדרושים JobCity המשותף לוואלה! וליד2.

צבר הזמנות ממפרסמים (במונחי נטו לאחר קיזוז עמלות) עלה בכ-28% מהרבעון המקביל לכ-30.5 מיליון ¤ נכון ל-30 ליוני 2010. העלייה בצבר נבעה בעיקר מגידול בהזמנות הפרסום שנחתמו במהלך התקופה ויוכרו כהכנסות במהלך הרבעונים הבאים. בנוסף, תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון השני הסתכם בכ-8.3 מיליון ¤. ההון של וואלה! לחציון הראשון של 2010 הינו כ-101.7 מיליון שקל המהווים כ-53% מסך נכסי החברה.

אילן ישועה, מנכ"ל וואלה!: "תוצאות הרבעון מבטאות המשך צמיחה הן בתחום הפרסום באינטרנט, שגדל במחצית הראשונה של השנה ב-10%, והן בתחום הסחר האלקטרוני. למרות תהליכי הגלובליזציה של האינטרנט ונוכחותם של שחקנים עולמיים כמו גוגל, יוטיוב ופייסבוק הגידול בטראפיק של וואלה! נמשך והפורטל שומר על מעמדו כאתר הישראלי המוביל בצמרת מדרוג האתרים בישראל".

בשנה האחרונה השקיעה וואלה! משאבים רבים בפיתוח מוצרים ושירותים חדשים בתחומי צמיחה, אשר חלקם יושקו כבר בחודשים הקרובים. לפני כשבועיים ביצעה החברה השקעה אסטרטגית בתחום הלוחות המקוונים כאשר הודיעה על עסקה במסגרתה תגיע לאחזקה של 75% בחברת קורל-תל, מפעילת לוח יד2, עם אופציה להגדלת אחזקותיה ל-100% בעתיד. הרכישה כוללת את אחזקות קורל-תל במחירון הרכב של יד2, בלוח הדרושים JobCity ובנוסף, 42.5% ממנוע השוואת המחירים "כמה" (Kama). ישועה: "יד2 היא חברה צומחת עם שיעורי רווח גבוהים. לצד התועלת והערך שמביא האתר לגולשים, הוא נחשב לאחד האתרים היעילים והממוקדים ביותר עבור מפרסמים. הסינרגיה בין קבוצת וואלה! לקבוצת אתרי יד2 רבה ונוגעת לכל הרבדים: מכירות, טרפיק ויעילות תפעולית".

במסגרת ההשקעות בתחום הצומח של תכני וידיאו השיקה וואלה! את אתר ניקלודיאון בשיתוף ענני תקשורת. האתר הכולל מאות פרקים של סדרות רכש מובילות לילדים מבית VIACOM וניקלודיאון. כמו כן, הושק מיזם UGLY TV – ערוץ טלוויזיה ליניארי, ראשון מסוגו בישראל, המופק כולו לאינטרנט. ישועה: "ההשקה של ניקלודיאון זכתה להצלחה חסרת תקדים כאשר בתוך פחות מחודש יצר הערוץ למעלה ממיליון צפיות וידאו. אנחנו מתחילים לחוש את שינוי הפרדיגמה לו ציפינו בשנים האחרונות הן בהרגלי גולשים מכל שכבות הגיל שצורכים יותר ויותר וידאו באינטרנט והן בהיקפי הפרסום – כמעט כל קמפיין בטלוויזיה מלווה בקמפיין של פרסום בווידאו באינטרנט. צבר ההזמנות ואחוזי התפוסה בתחום הם במספרים מרשימים שלא ידענו כמותם עד היום".

ישועה הוסיף כי כפורטל ואתר התוכן המוביל בישראל עומדת וואלה! בפני הזדמנויות גדולות: "אנו נמצאים בפתחו של עידן חדש בתחום הפרסום באינטרנט כאשר הפרסום בוואלה! כמוהו כפרסום בפריים טיים בטלוויזיה, הן מבחינת ההגעה למסת גולשים והן מבחינת האפקטיביות. בחציון האחרון החלה החברה בהקמת מערכות הגשת פרסום ו–BI שיאפשרו לנו להציע למפרסמים מוצרי פרסום יעילים ומתוחכמים יותר, תוך שיפור משמעותי של ניהול המלאי. בנוסף, הקמנו רשת לפרסום בסלולר וברבעון הנוכחי כבר עלו באמצעותה עשרות קמפיינים במדיה הסלולרית".

בנוסף אמר ישועה, כי "וואלה! ממשיכה לצמוח תוך שמירה על צבר הזמנות גבוה בתחום הפרסום ותוך ביצוע השקעות מאסיביות בפיתוח תחומי צמיחה כגון וידאו ותכנים בידוריים אחרים, לוחות ומערכות חכמות להגשה וניהול הפרסום. רכישת יד2 כמו גם השקת אתר ניקלודיאון לפני כחודש הן דוגמאות ראשונות לסדרת מהלכים אסטרטגיים ממוקדי צמיחה אשר נועדו להבטיח את מעמדה של קבוצת וואלה! כמובילת האינטרנט הישראלי ואת הפיכתה לגוף המדיה החשוב בישראל"

גיל בנימיני, סמנכ"ל הכספים של וואלה!: "וואלה! ממשיכה לצמוח בכל תחומי פעילותה. על רקע התגברות התחרות התאפיינה מחצית השנה האחרונה בקצב מואץ של השקעות על מנת לייצר מנועי צמיחה עתידיים. רכישת יד2 הנה חלק מהתכנון האסטרטגי של החברה לניהול צמיחה לטווח ארוך בנוסף לצמיחה האורגנית בתחומי הליבה. כמו בכל אחד מהרבעונים האחרונים, גם הרבעון, ממשיכה וואלה! להציג תזרים מזומנים משמעותי מפעילותה השוטפת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully