וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחה אישור הקמת תחנת כוח פחמית חדשה

אבי בר-אלי

8.8.2010 / 16:50

נדחתה הצעת לנדאו לאשר תוכנית חירום שנייה למשק החשמל. צוות בראשות מנכ"ל האוצר ימליץ בתוך 90 יום איך ליישם רפורמה בחברת החשמל והאם להקים תחנה פחמית באשקלון

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הסיר היום (ראשון) מעל סדר יומה של הממשלה את הצעת המחליטים של שר התשתיות, עוזי לנדאו, לפיה תאושר תוכנית חירום שנייה למשק החשמל. בישיבת הממשלה שעסקה לאחר מספר דחיות במצבו של משק החשמל בישראל, הינחה נתניהו להקים צוות בין משרדי בראשות מנכ"ל משרד האוצר, חיים שני, ונציגי משרד התשתיות והגנת הסביבה.

הצוות יגבש את המלצותיו ליישום רפורמה בחברת החשמל, מימון תחנות הכוח, לאופן עידוד יצרנים פרטיים במשק החשמל וכן לדרך הפעלתה של תחנת הכוח החדשה באשקלון (פרויקט D). ההמלצות יובאו למנכ"ל משרד ראש הממשלה, אייל גבאי, שיביאן לאישור נתניהו. לפי הערכות, נועדה החלטת הממשלה לקנות זמן לצוותי המשא ומתן ליישום הרפורמה בחברת החשמל - שכן ההחלטות באשר לעתיד משק החשמל כרוכות זו בזו, ובמבנה החברה העתידי. כפי שנחשף ב-TheMarker, ביקשה הצעת המחליטים של לנדאו להסמיך אותו לאשר לחברת החשמל הקמת תחנות כוח נוספות. זאת, בהתאם ל"תכנית חירום" חדשה שיקבע בעצמו - ללא רשות החשמל - וללא התניה בתוכנית התייעלות או בשינוי מבני בחברת החשמל. מדובר בהקמת שתי תחנות כוח בהספק כולל של 800 מגה-ואט אשר יוקמו בידי החברה בתוך שלוש שנים. עוד ביקשה ההצעה להורות על אישורה המיידי של הקמת תחנות-כוח פחמית נוספת באשקלון (פרויקט D) - מבלי לציין כלל את ההתחייבות שלפיה תחנה זו תהיה דו-דלקית (גז טבעי בגיבוי פחם).

בישיבת הממשלה הצהיר לנדאו כי מצב משק החשמל הינו קריטי. לנדאו העיר על בעיית המשילות הנובעת מריבוי רגולטורים והעיר כי "ב-15 השנים האחרונות הממשלה מתפרקת מסמכויותיה. השרים אינם רשאים להתערב, וברוב המקרים לא יכולים להשפיע. מי שיש לו את ההשפעה הגדולה ביותר הוא אגף התקציבים, בעוד שהמשרד המקצועי מתרוקן מיכולותיו המקצועיות". נתניהו ציין כי הוא מגלה הבנה לתסכול הנובע מריבוי ההליכים הסטאטוטוריים ואף ציין כי ישראל מדורגת משום כך בתחתית מדינות העולם בקצב קידום הפרויקטים.

השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, אמר כי ישנן "הרבה החלטות נחושות ומיידיות שהממשלה יכולה לקבל כדי לצמצם את הפער בין הביקוש לייצור החשמל אך ההחלטה הנוראה ביותר שהממשלה יכולה לקבל היא הקמת תחנת כוח פחמית נוספת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully