וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט נועל שבוע שני ברציפות בירידות

נמרוד הלפרן

20.8.2010 / 23:30

החששות מפני האטה בצמיחה הכלכלית בארה"ב גררו את הבורסה בניו יורק לסגור שבוע נוסף של ירידות שערים. S&P 500 נסוג השבוע ב-0.8% והדאו ג’ונס ירד ב-0.6%

בורסות וול סטריט השלימו שבוע שני ברציפות של ירידות על רקע חששות מפני האטה בצמיחה הכלכלית בארה"ב. מניות הטכנולוגיה נסגרו במגמה חיובית על רקע דו"חות כספיים חיוביים של דל, HP ומארוול. דאו ג’ונס נסוג ב-0.6% לרמה של 10,213 נקודות, נאסד"ק נסגר בעלייה קלה לרמה של 2,179 נקודות, וסגר בכך שבוע חיובי. S&P 500 ירד ב-0.4% ל-1,071 נקודות, והשלים בכך ירידה שבועית של 0.8%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר הירידות, לאחר שבמהלך מרבית יום המסחר רשם עליות, והשלים שבוע חיובי רביעי ברציפות. התשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.03% לרמה של 2.61%, לאחר שבמהלך המסחר כבר ירדה לרמה של 2.53% - רמתה הנמוכה ביותר מאז חודש מארס 2009. בסיכום שבועי ירדה התשואה ב-0.06% לעומת 2.67% ביום שישי שעבר. התשואה על האג"ח לשנתיים ירדה היום במהלך המסחר לרמה של 0.45% - שפל של כל הזמנים.

אתמול נרשמו בוול סטריט ירידות חדות בעקבות נתוני מקרו כלכליים מאכזבים שפורסמו בארה"ב, ואשר הגבירו את החששות מפני האטה בהתאוששות הכלכלה הגדולה בעולם.

מספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב עלה במפתיע בשבוע שעבר, עלייה שבועית שלישית ברציפות, לשיא של תשעה חודשים, מסר אתמול משרד העבודה האמריקאי. מספר תביעות האבטלה הראשונות גדל ב-12 אלף בשבוע שעבר ל-500 אלף - הרמה הגבוהה ביותר מאז השבוע שהסתיים ב-14 בנובמבר 2009. כלכלנים צפו ירידה במספר התביעות לרמה של 478 אלף. נתוני השבוע הקודם תוקנו כלפי מעלה ל-488 אלף תביעות לעומת 484 אלף תביעות שעליהן דווח במקור.

מדד הפעילות הכלכלית באזור פילדלפיה נפל החודש לרמה של מינוס 7.7 נקודות לעומת רמה של 5.1 נקודות ביולי, מסר אתמול הבנק הפדרלי של פילדלפיה. כלכלנים צפוי עלייה של המדד לרמה של 7 נקודות. קריאה של המדד מעל לרמה של אפס משקפת צמיחה בפעילות, ואילו מדד מתחת לרמה זו מצביע על ירידה בפעילות.

דל, יצרנית המחשבים האישיים (PC) השלישית בגודלה בעולם, נסגרה בעלייה קלה לאחר שדיווחה על גידול של 16% ברווח הרבעוני. HP, יצרנית המחשבים האישיים והמדפסות הגדולה בעולם, נסוגה ביותר מ-2% לאחר שדו"חות כספיים שפירסמה החברה אמש לא הצליחו להרגיע את חששות המשקיעים מעתידה של ענקית הטכנולוגיה לאחר עזיבת המנכ"ל מרק הרד. HP דיווחה אמש על גידול של 6% ברווח הרבעוני. התוצאות היו בהתאם לתוצאות מקדמיות שפירסמה החברה מוקדם יותר החודש בעת שהודיע על התפטרותו של המנכ"ל הרד.

יצרנית השבבים מארוול (סימול MRVL) זינקה ביותר מ-8% לאחר שדיווחה כי רווחיה ברבעון השני גדלו כמעט פי ארבעה לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת, הודות למכירות ערות במגזרי הסלולר והאלחוט, אשר הקפיצו את הכנסותיה ב-40%.

במניות הישראליות בוול סטריט, נובה, יצרנית מכשירי המדידה לענף השבבים נסחרה על רקע המלצת "קנייה" שקיבלה מבית ההשקעות מיטב, עם מחיר יעד של 33 שקל.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully