וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבייב חוזר לחייך: רבעון מוצלח לאפריקה

חגי עמית

23.8.2010 / 16:30

אפריקה ישראל בבעלות לבייב רשמה ברבעון השני של 2010 רווח נקי של יותר ממיליארד שקל לעומת הפסד בסכום דומה ברבעון המקביל אשתקד. מנכ"ל אפריקה: "יש לנו המון עבודה"

כשביוני 2008 איזי כהן, שעשה את כל הקריירה המקצועית בענף הביטוח, חצה את הקווים מהעולם הפיננסי לעולם הריאלי והתיישב בכסא מנכ"ל חברת אפריקה ישראל שבשליטת לב לבייב, ספק אם כהן הבין לאיזה "בוץ" הוא נכנס. האם ידע שאת השנים הקרובות יבלה לא בקידום והשבחת נדל"ן אלא בקשר רציף עם הגופים המוסדיים והבנקים בכדי להציל את אפריקה מפירוק ולהגיע להסדר החוב?

כהן אכן הצליח יחד עם ראשי החברה להגיע בסוף מארס האחרון להסדר חוב מקיף עם מחזיקי האג"ח והבנקים בהיקף 8 מיליארד שקל, והותיר את מפתחות החברה בידי לבייב, שדולל מ-75% ל-47% תוך שהוא מתחייב להשקיע בהסדר כ-1.5 מיליארד שקל. טיבו של ההסדר לעומת פירוקה של אפריקה ייבחן בעוד כמה שנים, אך בינתיים נראה כי כהן קיבל קצת שקט שהוא כה ייחל לו בכדי להמשיך ולממש את הנכסים. זאת, על מנת לעמוד עד מאי 2012 בהתחייבות של כ-1.2 מיליארד שקל למחזיקי אג"ח כ"ה וכן בכדי להשביח את החברה.

אפריקה רשמה ברבעון השני של 2010 רווח נקי (המיוחס לבעלי המניות) של כ-1.2 מיליארד שקל, לעומת הפסד של כ-1.3 מיליארד שקל ברבעון המקביל ב-2009. את המחצית הראשונה של 2010 סיימה אפריקה ברווח נקי של כ-1.22 מיליארד שקל, לעומת הפסד של 669 מיליון שקל. אפריקה מציינת כי בנטרול רווח חד פעמי של כ-1.45 מיליארד שקל, הכנסות המימון של החברה היו מסתכמות במחצית הראשונה של 2010 בכ-174 מיליון שקל, ובעקבות כך אפריקה היתה רושמת הפסד של כ-350-400 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2010. בעקבות ההסדר, ההון העצמי של אפריקה זינק ל-3.3 מיליארד שקל לעומת 1.1 מיליארד שקל, מתוך מאזן של כ-26.7 מיליארד שקל. נכון לסוף יוני, מקורות הנזילות של אפריקה נאמדות ב-2.1 מיליארד שקל.

"הטיפול בנושא היומיומי של התזרימים מאחוריי. החברה חזרה לניהול סיכונים ברמה מאוד גבוהה. אנחנו בכיוון הנכון, מטפלים בהתחייבויות במהירות האפשרית ואני מקווה שעד סוף השנה נוכל לסלק את החוב הקצר. גם תשואות ריאלית של 9% עבור משקיעים הנה אטרקטיבית ואנחנו מעדיפים להוריד את הנטל של הוצאות מימון, ולהישאר עם חוב של כ-3.5 מיליארד שקל פרוס ל-16 שנה", מספר כהן. לטענתו, "השאיפה שלנו לקבל שקט ל-3 שנים הקרובות, לחזור כמה שיותר מהר לפעילות העסקית, להגדיל את המלאי של נכסים וקרקעות. אני באמת מרגיש שחזרנו לפעילות מלאה ואמיתית, יש לנו המון עבודה ברוסיה, במרכז ומזרח אירופה וגם בטיפול בפרויקטים שנותרו בארה"ב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully