וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפילה חדה ברווח הנקי של נביעות

טל לוי

30.8.2010 / 15:44

המשבר בענף המים המינרלים ניכר היטב בחברה למשקאות הקלים, שדיווחה על נפילה של 93% ברווח הנקי ברבעון. לירידה תרמו הוצאות מימון גבוהות פי 6 מהרבעון המקביל אשתקד

המשבר בענף המים המינרלים והפיכת המים המינרלים לסוג של קומודיטי, כלומר לסחורה חסרת בידול, ניכר היטב בדו"חותיה של חברת שבשליטת החברה למרכזית למשקאות קלים. ההכנסות נותרו ללא שינוי ועמדו על 73 מיליון שקל. בניכוי עלות הפקת המים, נותר הרווח הגולמי ללא שינוי על 38 מיליון שקל. עם זאת, בשל עלייה בהוצאות המכירה, השיווק, ההנהלה והכלליות (הוצאות ייעוץ והחלפת מערכות המחשב של החברה במהלך 2009) ירד הרווח התפעולי ב-72% ל-2 מיליון שקל. בשורה התחתונה הצטמק הרווח הנקי ב-93% ל-354 אלף שקלים בלבד.

לירידה ברווח הנקי תרמו הוצאות מימון של 1.3 מיליון שקל, פי 6 לעומת הרבעון המקביל, אשר עלו בשל עלייה בהוצאות הריבית עבור התחייבויות לבנקים.

נביעות פועלת בשני מגזרים: מכירת בקבוקי מים מינרלים ותחום מתקני המזיגה שבו מוכרת החברה מתקנים וכן כדי מים בנפח של 18.9-10 ליטר המורכבים עליהם. מכירות המים הן עסק עונתי: הרבעון החזק של החברה הוא הרבעון השלישי שבו היא רושמת 32% מהכנסותיה, בשל מזג האוויר החם.

מבט על מגזרי הפעילות של החברה מצביע על קיפאון בהכנסות ועל קושי בהפקת רווחים: ההכנסות ממגזר הבקבוקים (נטו, לאחר תשלום עמלות למפיצים) ירדו ב-2.5% ל-52.5 מיליון שקל והרווח התפעולי הסתכם ב-2.77 מיליון שקל - ירידה של כ-50% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. ההכנסות מתחום מתקני המזיגה עלו ב-5.5% ל-20.8 מיליון שקל, אך המגזר רשם הפסד תפעולי של 806 אלף שקל לעומת רווח תפעולי של 1.43 מיליון שקל ברבעון המקביל. בכל 2009, רשמה נביעות רווח תפעולי של 10.6 מיליון שקל שהם רק 4% מתוך המכירות.

הבעיה העיקרית של החברות הפועלות בענף היא שתחום המים המינרלים נחשב לתחרותי במיוחד שכן חסמי הכניסה נמוכים ומושכים מתחרים רבים יותר. במרכולים רבים משמשים המים המינרלים כ"loss leader" כלומר כמוצר שמחירו נמוך ומטרתו למשוך את הלקוחות למרכול.

נביעות לא גייסה כסף מהציבור ועל כן חובותיה היחידים הם לבנקים בישראל. בשנה הקרובה תצטרך נביעות לשלם 46 מיליון שקל לבנקים. בקופת החברה 3 מיליון שקל. ברבעון השני של 2010 ייצרה הפעילות השוטפת כ-9.9 מיליון שקל, ובסך הכל ייצרה הפעילות 15.4 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2010 ו-34 מיליון שקל בכל 2009.

  • עוד באותו נושא:
  • נביעות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully