וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמבלייז נרכשה תמורת כ-145 מיליון דולר

ניר צליק

3.9.2010 / 14:00

אסקו הפולנית השלימה את רכישת חלקה של אמבלייז בקבוצת פורמולה בפרמיה של כ-47% על מחיר השוק של המניה. אמבלייז, שהוקמה בידי אלי רייפמן, היא בעלת השליטה בקבוצה

אמבלייז שהוקמה על ידי אלי רייפמן, מכרה את אחזקותיה בקבוצת פורמולה תמורת 145.3 מיליון דולר. אמבלייז רכשה את השליטה (33.4%) בפורמולה בשנת 2006 בתמורה לכ-70 מיליון דולר. מאוחר יותר הגדילה אמבלייז את אחזקותיה עד לרמה של 50.7% במהלך שנת 2007 ולאחר מכן, בתמורה לכ-25 מיליון דולר נוספים. שווי השוק של פורמולה מסתכם בכ-195 מיליון דולר, כך שמדובר בפרמיה של כ-47% על מחיר השוק של המניה.

בעלי המניות הגדולים באמבלייז הם קרן פורטיסימו, בניהולו של יובל כהן, המחזיקה בכ-16.1%. הקרן נכנסה להשקעה בחברה בתקופת מאבק השליטה שהתחולל בה, בין איתן אלדר ורועי גיל לבין נפתלי שני, יו"ר החברה, שמחזיק ב-13.9%. אלי רייפמן רשום גם הוא כבעל מניות בחברה, כאשר הוא מחזיק בכ-15.3% על פי הרישומים, אך ההערכות הן כי הוא אינו מחזיק במניות כבר בידיו, כך שהוא לא יהנה מהתמורה למכירה. מחזיקי מניות נוספים בחברה הם המשקיע דונלד סטורם, המחזיק ב-8.9% וקרן שרודר, המחזיקה ב-15.2% מהמניות.

קבוצת פורמולה נמצאת על המדף מזה זמן מה, כאשר בעבר נעשו ניסיונות לשדך בינה לבין מספר קרנות, אולם אלו לא נשאו פרי. פרת המזומנים של הקבוצה היא מטריקס, המייצרת את מרבית ההכנסות, כאשר מלבדה כאמור, מחזיקה פורמולה בסאפיינס ובמג'יק. אמבלייז הטילה את יהבה בשנים האחרונות על ניסיונות פיתוח של מכשיר טלפון סלולרי, ה-else, שיצא לשוק בחודשים האחרונים אך כשל, מאחר והחברה לא הצליחה למצוא לו משווקים.

מעשית, הכנסותיה של אמבלייז מגיעות מקבוצת פורמולה וללא אחזקותיה בפורמולה היא תישאר ללא פעילות משמעותית. הכנסותיה של קבוצת פורמולה במחצית השנה הראשונה של 2010 הסתכמו ב-262.6 מיליון דולר לעומת הכנסות של 227.9 מיליון דולר במחצית המקבילה. הרווח הנקי הסתכם ב-8.6 מיליון דולר לעומת 7.1 מיליון דולר ברבעון המקביל. קופת המזומנים של פורמולה הכילה 133.5 מיליון דולר בסוף יוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully