וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "הבור שהמיתון השאיר - עצום"

10.9.2010 / 21:30

נשיא ארה"ב התייחס להתאוששות הכלכלה האמריקאית, אשר לדבריו הינה "איטית עד כאב", והודיע מינויו של אוסטן גולסבי ליו"ר חדש למועצת היועצים הכלכליים של הבית הלבן

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, הודיע באופן רשמי על מינוי אחד מיועציו הכלכליים הוותיקים, אוסטן גולסבי, כמחליפה של כריסטינה רומר בתפקיד יו"ר מועצת היועצים הכלכליים של הנשיא. במסיבת עיתונאים שקיים בבית הלבן התייחס אובמה גם למצב הכלכלה בארה"ב, וציין כי התקדמות יציאתה מהמיתון היה עד כה "איטי עד כדי כאב".

"אוסטן הוא אחד מחברי הטובים ואחד הכלכלנים הטובים ביותר במדינה", אמר אובמה בעת ההכרזה על המינוי של גולסבי במהלך מסיבת עיתונאים שערך היום. "הוא לא רק כלכלן מבריק אלא גם אדם שמבין היטב איך הכלכלה משפיעה על חיי היום יום של אנשים", הוסיף אובמה.

גולסבי, פרופסור לכלכלה באוניברסיטת שיקגו, הוא אחד משלושה כלכלנים המשמשים כיום כחברים במועצת היועצים הכלכליים של הבית הלבן. הוא יחליף כיו"ר המועצה את כריסטינה רומר, שעזבה את הממשל בשבוע שעבר מסיבות אישיות כדי לחזור למשרת ההוראה שלה באוניברסיטת ברקלי. גולסבי בן ה-41 שימש כיועצו הכלכלי הבכיר של אובמה במהלך הקמפיין של אובמה לנשיאות ב-2008.

אובמה דיבר במסיבת העיתונאים גם על מצב הכלכלה האמריקאית. "הבור שהמיתון הותיר הוא עצום וההתקדמות עד כה היתה איטית עד כדי כאב", אמר הנשיא.

אובמה התייחס גם למחלוקת בקונגרס אשר מונעת אישור צעדים שייסעו להקל על המעמד הבינוני בארה"ב, בשל התנגדות הרפובליקאים לביטול הקלות מס לעשירים בארה"ב. "הרעיון לתת הקלות מס של מאות אלפי דולרים למיליונרים, הוא לא רעיון טוב. למה להוציא כסף על מדיניות שלא תסייע להתאוששות הכלכלה, ותעזור לאנשים שאינם זקוקים לעזרה. אבל יש לנו גם נקודות הסכמה עם הרפובליקנים. למה שלא נעזור למשפחות שמשתכרות עד 250 אלף דולר בשנה?", אמר אובמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully