וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתדרות מגבה איומי שביתה ברחבי המשק

חיים ביאור

21.9.2010 / 8:03

לעובדי הבנק הבינלאומי המאיימים זה זמן מה כי ישביתו את עבודתם בשל סכסוך, מצטרפים כעת טייסי הריסוס, עובדי הרכבת והטאבו, וכן עובדי תרו, שהצטרפו להסתדרות בעקבות המכירה לסאן פרמה ההודית

עובדי הרכבת, מרשם המקרקעין ("טאבו"), הבנק הבינלאומי ועוד שורה של קבוצות עובדים מאיימים בשביתות. ההסתדרות מגבה את המהלכים, והכריזה על סכסוך עבודה לבקשת ועדים אלה.

אתמול הצטרפו להסתדרות עובדי תרו, חברת התרופות מהגדולות בישראל, הנסחרת בנאסד"ק ואשר השליטה בה עברה לידי חברת סאן פרמה ההודית. עובדי תרו דורשים מענק בגובה 10 משכורות חודשיות בגין העברת מניות השליטה לסאן פרמה. כמו כן דורשים העובדים כי המפעל לא יועבר להודו.

יו"ר הסתדרות עובדי המזון והפרמצבטיקה, הרצל יאקה, אמר ש"ההסתדרות תפעל להבטיח את עתידם התעסוקתי של עובדי תרו ומצפה מהבעלים החדשים של החברה לתגמל את העובדים עבור תרומתם לשגשוגה".

היו"ר החדשה של ועד עובדי הרכבת, גילה אדרעי, מאיימת להשבית את תנועת הרכבות בגלל כמה נושאים שבמחלוקת בין הוועד להנהלה, כמו המרת עשרות תקני כוח אדם ברכבת לחוזי העסקה אישיים ואי תשלום תוספות שכר שהחברה התחייבה לשלם לעובדים, לטענתה. עם זאת, אדרעי הודיעה כי הציבור יקבל הודעה מראש על השביתה ברכבת, אם היא תתממש.

איום שביתה אחר מגיע מצד עובדי רישום המקרקעין במשרד המשפטים ("טאבו"). ההסתדרות אישרה את בקשת העובדים להכריז על סכסוך עבודה כנגד המעסיק, בעקבות הכנסתה של מערכת מחשב חדשה ב"טאבו". עובדי ה"טאבו" חוששים שמערכת המחשב החדשה, שאמורה לחסוך פעולות ידניות רבות, תגרום לפיטורי רבים מהם. ועד העובדים, בראשות שלמה וייס, דורש שהנהלת משרד המשפטים תחתום עמו על הסכם עבודה קיבוצי המבטיח שלא יפוטרו עובדים כתוצאה משינוי זה, כתנאי להפעלת המערכת.

עובדי הבנק הבינלאומי מאיימים גם הם בשביתה, לאחר שלטענתם לא חלה התקדמות במו"מ המתקיים בין שני הוועדים בבנק לבין ההנהלה, בראשות סמדר ברבר-צדיק. העובדים דורשים, בין היתר, שהבונוס ל-2009 יהיה בשיעור זהה לזה המשולם לעובדי בנק לאומי אליהם הם צמודים, וכי תשונה שיטת התגמול לעובדים העוסקים בשיווק של מוצרי הבנק.

קבוצה נוספת שמאיימת לשבות הם טייסי הריסוס המועסקים בחברת כים ניר. הטייסים, שהתאגדו בהסתדרות, דורשים שייחתם עמם לאלתר הסכם שכר קיבוצי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully