וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בטר פלייס וג'נרל אלקטריק משתפות פעולה

אורה קורן

23.9.2010 / 14:05

החברה הישראלית והתאגיד האמריקאי יפתחו יחד תכנית מימון שתיבדק על 10,000 סוללות בפיילוט שיערך בישראל ובדנמרק. מקים בטר פלייס, שי אגסי: "צעד משמעותי עבורינו"

חברת בטר פלייס וחברת ג'נרל אלקטריק (ge) הודיעו אתמול על שיתוף פעולה בתשתיות הטענה ומערך מימון לרכב חשמלי. שיתוף הפעולה יתבסס על יכולות טכנולוגיות ומימון של ge ותחנות ההטענה החדשות שלה לרכב חשמלי. בטר פלייס תביא לשותפות, בין השאר, את הטכנולוגיה להחלפת סוללות ותשתיות הטענה בערים.

בת' קומסטוק, סגנית נשיא בכירה ומנהלת השיווק שלge אמרה, כי שיתוף הפעולה נועד לחברות גדולות וקטנות, שמתכננות לעבור לשימוש בצי רכב חשמלי. לדבריה, באמצעות שיתוף פעולה בין תחנות ההטענה של ge ופתרונות השירות של בטר פלייס, ניתן יהיה לעודד מעבר לתחבורה יותר נקיה.

שי אגסי, שיזם את הקמת בטר פלייס לפני כשלוש שנים אמר, כי שיתוף הפעולה עם ge הוא צעד משמעותי עבור בטר פלייס, שמעוניינת להתרחב בשוק העולמי יחד עם שותפיה בהם יצרנית הרכב רנו ובנק ההשקעות hsbc.

שתוף הפעולה עם ge כולל התאמה טכנולוגית בין תחנות ההטענה של ge והרשת שמתכננת בטר פלייס לפרוס. בנוסף תקבל בטר פלייס נגישות לזרוע המימון הגדולה של ge, ושתי החברות יפתחו תוכנית מימון לסוללות החשמליות. המודל ייבדק תחילה מול 10 אלפים כלי רכב חשמליים שיופעלו כניסוי ראשון (פיילוט) של בטר פלייס בישראל ובדנמרק. השירות של בטר פלייס מתבסס על אפשרות החלפת סוללות (בנוסף להטענה), כך שהחברות צריכות להחזיק מלאי סוללות יקר בנוסף לסוללות שבכלי הרכב. עוד הוסכם, כי בטר פלייס ו-ge יפנו לבעלי ציי רכב גדולים ויציעו להם להשתתף בניסוי.

בטר פלייס שהוקמה על ידי אגסי ועידן עופר כחברה למתן שירותים לרכב חשמלי, צפויה להרחיב פעילות לתחומי יצור חשמל ויבוא רכב. ge הוא אחד מתאגידי הענק העולמים הפועל במיגוון תחומים. בין השאר מתמקד התאגיד בשנים האחרונות בשמירת הסביבה, בכלל זה במחקר ופיתוח בתחומי אנרגיה חלופית, בהם מתכנן התאגיד להשקיע 10 מיליארד דולר בחמש השנים הקרובות. בנוסף משקיע התאגיד כ-200 מליון דולר בפיתוח הדור הבא של רשתות חשמל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully