וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנדל"ן המסחרי בביירות - היקר ביותר במזה"ת

27.9.2010 / 13:02

על פי הסקר השנתי של חברת הנדל"ן קשמן אנד וייקפילד, השדרה החמישית בניו יורק היא האיזור המסחרי היקר בעולם. תל אביב מוקמה שנייה במזה"ת אחרי ביירות, ובמקום ה-35 בעולם

תל אביב נמצאת במקום ה-35 בעולם בדמי השכירות של נדל"ן מסחרי, ובמקום השני בין ערי המזרח התיכון אחרי ביירות - כך על פי חברת הנדל"ן קשמן אנד וייקפילד.

בסקר השנתי שערכה החברה דורגה ניו יורק כעיר היקרה ביותר בעולם לנדל"ן מסחרי, כשאחריה הונג קונג, טוקיו, לונדון ופאריס. האזור היקר ביותר בניו יורק הוא השדרה החמישית, בה דמי השכירות הממוצעים הם 19,913 דולר בשנה למ"ר.

תל אביב ירדה למקום ה-35, לאחר שבשנה שעברה דורגה במקום ה-29. בדו"ח, שציין את רמת אביב כאזור היקר ביותר בישראל לנדל"ן מסחרי, נכתב כי דמי השכירות במדינה נותרו יציבים למדי בשנה שהסתיימה ביוני. עוד נכתב בדו"ח כי קמעוניות בינלאומיות ממשיכות לראות פוטנציאל בשוק הישראלי, ומותגים מובילים מחפשים מקומות מרכזיים במדינה על מנת לפתוח בהם חנויות דגל.

מבין ערי המזרח התיכון, דורגה רמת אביב במקום השני עם דמי שכירות שנתיים של 1,647 דולר למ"ר, אחרי מרכז העיר ביירות, בה דמי השכירות הם 1,798 דולר למ"ר בשנה. במקום השמיני במזרח התיכון דורג קניון איילון, עם דמי שכירות של 1,184 דולר למ"ר בחנויות.

ב-20 מבין 59 הערים שנכללו בסקר "מיין סטריט" של קשמן אנד וייקפילד נרשמה ירידה כוללת במחירי השכירות של נדל"ן מסחרי בשנה שהסתיימה ביוני, כאשר אמריקה הלטינית ואיזור אסיה-פסיפיק היו היחידים בהם נרשמה צמיחה במחירים.

עם זאת, בחלק מהערים הגדולות נרשמה עלייה באזורים מסוימים שבהם, כפי שנכתב בדו"ח, הקמעוניות "חייבות להפגין נוכחות" ללא קשר לתנאים הכלכליים. בין האזורים האלה נכללים השדרה החמישית בניו יורק, אזור סנטרל בהונג קונג, בונד סטריט בלונדון, ואזורים מרכזיים בניו דלהי ובמומבאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully