וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרדי הממשלה רבים - ובתעש לא יקבלו שכר

אורה קורן

1.10.2010 / 9:25

השיחות על הפרטת תעש תקועות בין משרדי הממשלה ובכירים במשרד הביטחון הודיעו כי ייתכן ובאוקטובר עובדי התעשייה הצבאית לא יקבלו משכורות. האוצר: משרד הביטחון הפסיק את תהליך הבראת תעש מסיבות תמוהות

בכירים במשרד הביטחון הבהירו כי לא יוכלו יותר לשלם מקדמות עבור משכורות לעובדי תעש, כפי שעשו בשנים האחרונות. פירוש הדבר הוא כי ייתכן שבאוקטובר לא ישולמו משכורות לעובדי החברה. גורמים מקורבים לתהליך ההפרטה העריכו השבוע כי המחלוקות ייפתרו רק בפגישה בהשתתפות שר הביטחון, אהוד ברק ושר האוצר, יובל שטייניץ.

במערכת הביטחון מנסים לקדם את הפרטת תעש שנבלמה על רקע מחלוקת בין משרד האוצר לעובדי החברה. בשנה החולפת עצר ברק את תהליך ההבראה של החברה שהוביל דורון כהן, מנהל רשות החברות הממשלתיות שבמשרד האוצר. מנגד הודיע כהן כי לא יוכל לקדם את הפרטת תעש לפי התהליך שגובש טרם כניסתו לתפקיד באמצעות הנפקה ואחריה מכירה למשקיע, כי אינו מאמין שניתן להנפיק את החברה בבורסה לנוכח מצבה הפיננסי.

עובדי תעש מתעקשים על הנפקה ולכן כפשרה מונה רו"ח ראובן שיף כבודק אובייקטיבי לעניין אפשרות ההנפקה של תעש. מקורות בכירים במשרד הביטחון אמרו השבוע כי משרד האוצר מעכב את כתב המינוי של שיף, ולכן עדיין לא התחיל בעבודתו. אחת המחלוקות לקראת ההפרטה היא בנושא רשת הביטחון לעובדים שיישארו בתעש לאחר הפרטתה, במקרה שחלק מהעובדים יפוטרו. לפי משרד הביטחון, משרד האוצר מוכן לשלם 400 מיליון שקל כרשת ביטחון ואילו העובדים דורשים 700 מיליון שקל. מחלוקת נוספת היא סביב דרישת ההסתדרות והעובדים מהמדינה לשלם 140 מיליון שקל עבור יתרת התשלומים לגמלאי תעש. האוצר טוען שהחברה צריכה לשאת בהוצאה. עוד ציינו במשרד הביטחון, כי האוצר הבטיח בעל פה לממן פרישה מוקדמת של 1,000 עובדים בעלות של כמיליארד שקל. "אם האוצר יעמוד בכך, לא צפויה מחלוקת", ציין בכיר במשרד.

מתכוננים לשביתה הבאה

ממשרד הביטחון נמסר כי בשנים האחרונות העביר המשרד מקדמות על חשבון עסקות עתידיות עם תעש, כדי לאפשר לחברה לשלם לעובדיה. היקף התשלום עומד על כ-60 מיליון שקלים בחודש. גם ערב ראש השנה האחרון נאלץ משרד הביטחון להעביר משכורות לעובדי תעש על חשבון הזמנות עתידיות, כדי שתעש תוכל לשלם את משכורות אוגוסט לעובדים. עבור משכורות ספטמבר משרד הביטחון לא יוכל להעביר מקדמות נוספות באוקטובר, שכן כל החוזים העתידיים הקיימים בין משרד הביטחון לתעש כבר שולמו בחודשים האחרונים כמקדמות שכר.

עוד מסרו המקורות הבטחוניים כי אי תשלום המשכורות לעובדי תעש באוקטובר עשוי להביא להשבתות במשק ביוזמת ההסתדרות, התומכת בעובדי תעש. לדבריהם, "הססנות משרד האוצר עולה למדינה מיליוני שקלים שאפשר היה לחסוך, לו ההפרטה היתה מתבצעת".

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "משרד האוצר אינו נוהג להגיב לטענות גורמים אנונימיים. נתייחס רק לעובדות הפשוטות: תעש היא חברה על סף חדלות פירעון. תוכנית ההבראה שאישר הדירקטוריון הופסקה על ידי משרד הביטחון מסיבות תמוהות. העובדים מסרבים לקיים משא ומתן להבראת החברה, ועל כך ניתן רק להצטער".

מתעש נמסר בתגובה כי "החברה קוראת לשרי הביטחון והאוצר לרסן גורמים בכירים במשרדם שמשתלחים בחברה וגורמים לה נזק שיווקי רב מול לקוחות בחו"ל. תעש מסיבה את תשובת לב השרים כי לאחרונה אנו עדים ליחס הפוך בין הכותרות בעיתונים בנושא הפרטת החברה לבין התוצאות בפועל. לצערינו, הגורמים שאמורים לקדם את התהליך מתנהלים כפרשנים ולא כדרג ביצועי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully