וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושפל בידי עמיתיו - ויקבל פיצויי פיטורים

חיים ביאור

4.10.2010 / 10:30

עובד שנאלץ להתפטר מעבודתו לאחר שהושפל על ידי עמיתיו, יקבל פיצויי פיטורים. אחד מעמיתיו נהג לפנות אליו ולעלוב בו במשפטים כגון: "לא טוב לך - תלך", ולכנותו "מתחמק מהעבודה"

"בנסיבות מסוימות, עובד רשאי להתפטר מעבודתו, עת הוא סובל מיחס מעליב ומשפיל מעובד אחר, ולקבל פיצויי פיטורים" - כך קבע בשבוע שעבר בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב.

השופטת ד"ר אריאלה גילצר-כץ ציינה שהיא מקבלת במלואה תביעה שהגיש איש מכירות בסניף שיל"ת של רשת אופטיקה הלפרין, שהתפטר מעבודתו באפריל 2008. העובד, משה מזור, טען באמצעות עו"ד רונן גרין, כי בראשית 2008 הוא הגיש תלונה כנגד אחד העובדים על כך שבזמן העבודה הוא נהג להכניס בהיחבא לחדר הבדיקות מחשב נייד ולבצע באמצעותו מסחר בבורסה לני"ע. כתוצאה ממעשים אלה, הוטל חלק גדול מעומס העבודה על יתר העובדים בסניף.

בעקבות התלונה החל העובד לעלוב במזור וללעוג לו בפני יתר העובדים. "איני צריך כאן נקבות", "מתחמק מהעבודה", לא טוב לך - תלך", "הדלת פתוחה לך" - היו חלק מהביטויים שהעובד הטיח במזור על בסיס יומיומי, נטען בתביעה.

לטענת מזור, העובד גם השתדל להטיל דופי בעבודתו ולמצוא טעויות שביצע, במקביל הוא שכנע את יתר חבריו לעבודה להימנע מלשתף פעולה עם מזור. כתוצאה מהיחסים עם העובד, שנהפכו לבלתי נסבלים, הוא נקלע למצוקה נפשית ובהמשך החל לסבול מכאבים בחזהו ואף לקה באולקוס. עקב כך הודיע מזור למנכ"ל הרשת, יעקב הלפרין, שהוא מתפטר מהעבודה.

חובת ההגינות

השופטת גילצר כץ קבעה כי מזור הגיע למצב שבו אין לדרוש ממנו להמשיך כרגיל בעבודתו ולכן יש לראות בהתפטרותו כהתפטרות המזכה אותו בפיצויי פיטורים.

השופטת ציינה כי התלונה שהעביר מזור להנהלת אופטיקה הלפרין אודות מעשיו של העובד, החל מהשימוש במחשב נייד לצורך מסחר בניירות ערך ועד למסכת העלבונות וההשפלות מצד אותו עובד - התבררה כנכונה, אך חרף זאת החברה הפקירה אותו במשך תקופה ארוכה.

"התרשמנו מעדותו של התובע שנוכח ההתנכלויות כלפיו הוא החליט לעזוב את עבודתו, על אף גילו המבוגר והעובדה שלא היתה בפניו אופציה למקום עבודה אחר", כתבה השופטת שציינה את מצבו הבריאותי של מזור.

"מערכת יחסי עובד ומעביד מושתתת, בין היתר, על חובת ההגינות המוטלת על שני הצדדים ולעובד הזכות שינהגו אליו בכבוד ובהגינות", ציינה השופטת. "במקרה זה, התובע לא קיבל את אותו יחס הוגן שהיה זכאי לו מהנתבעת (המעסיק)".

מזור יקבל פיצויים בסך 40 אלף שקל. בנוסף, אופטיקה הלפרין תשלם את הוצאות המשפט בסך 16 אלף שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully