וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 המקצועות המבוקשים בשוק

אביטל מולאי

10.10.2010 / 10:49

מסגרים, נהגי משאיות, רצפים, עובדים בלתי מקצועיים בבינוי ורתכים - אלו המקצועות המבוקשים ביותר בשוק כיום

מינהל מחקר וכלכלה במשרד התמ"ת מפרסם נתונים מיוחדים של סקר מקיף שנערך לקראת הכנס הכלכלי-חברתי של משרד התמ"ת שייערך ביום ג' הקרוב.

השר בן אליעזר בעקבות הנתונים: הביקוש הגבוה למקצועות הבנייה והריצוף ממחישים את הצורך לעודד יותר ויותר ישראלים לקחת חלק במקצועות אלו, ובמקביל את חובתנו לעמוד ביעדי הממשלה לצמצום מספר העובדים הזרים; משרד התמ"ת משקיע משאבים רבים בהכשרות מקצועיות לתחומים אלו.

ביקוש גבוה במיוחד ל-5 משלחי יד

מספרן של המשרות הפנויות המבוקשות ביותר עמד על כ- 7.5 אלף משרות בממוצע ליום והן מהוות כ- 20% מהמשרות הפנויות שנבחנו.

מבין 33 משלחי יד שנבחנו, מצאנו כי הביקוש ל- 5 מתוכם היה נמוך במיוחד. סך המשרות הפנויות הפחות מבוקשות עמד על כ- 2.8 אלף בממוצע ליום והן מהוות כ- 7.5% מהמשרות הפנויות שנבחנו1. משלחי היד שהביקוש להם היה הנמוך ביותר היו: קופאים, עובדים בסידור סחורות, עובדים בלתי מקצועיים באריזה, מחסנאים ומזכירות.

ממוצע השכר החודשי במשרות הפנויות, של משלחי היד המבוקשים ביותר במגזר העסקי, עמד על 5,849 ש"ח. בהשוואה לכך, עמד ממוצע השכר במשרות פנויות של משלחי היד הפחות מבוקשים על 4,336 ש"ח, פער של כ-35% לטובת השכר של משלחי היד המבוקשים ביותר .

שיעור האבטלה - יציב

שר התעשייה, המסחר והתעסוקה, בנימין (פואד) בן אליעזר אמר בעקבות הנתונים ולקראת הכנס, כי בחודשים האחרונים אנו רואים מגמה יציבה של שיעור האבטלה בישראל. "אנו מקווים כי מגמה זו תימשך אך נערכים גם לתרחישים פסימיים יותר בשל אי-הודאות בכלכלה העולמית. הביקוש הגבוה למקצועות הבנייה והריצוף ממחישים את הצורך לעודד יותר ויותר ישראלים לקחת חלק במקצועות אלו, ובמקביל את חובתנו לעמוד ביעדי הממשלה לצמצום מספר העובדים הזרים". לדבריו, משרד התמ"ת משקיע משאבים רבים בהכשרות מקצועיות לתחומים אלו.

"אני מקווה כי התכניות והיוזמות בנושא אכן יובילו צעירים ישראליים לעסוק בהם. נתונים אלו מסייעים לנו בהיערכות היצע ההכשרה המקצועית של משרד התמ"ת – בכדי ללמוד את הצרכים במשק ולתת להם מענה מתאים".

לדברי עורכי המחקר, הבדיקה נערכה לתקופה של 2008 עד מחצית 2010. דרוג הביקוש נעשה עפ"י ארבעה פרמטרים: ביקוש מוחלט (מספר המשרות הפנויות), ביקוש יחסי (משרות פנויות יחסית למספר המועסקים במשלח היד), שכר המוצע במשרה פנויה, ומשך הזמן בו המשרה הייתה פנויה. משלחי היד דורגו בנפרד לפי כל אחד מהפרמטרים. קבענו את משלחי היד המבוקשים ביותר ככאלה שהופיעו בשליש העליון של לפחות שלושה מתוך ארבעת הפרמטרים, וקבענו את משלחי היד המבוקשים פחות ככאלה שהופיעו בשליש התחתון של לפחות שלושה מתוך ארבעת הפרמטרים.

מחסור בעובדים בתחומים המבוקשים

מנהל מינהל מחקר וכלכלה במשרד התמ"ת בני פפרמן הבהיר שהביקוש הגבוה לעובדים ב-5 משלחי היד: מסגרים, נהגי משאיות, עובדים בלתי מקצועיים בבינוי, רצפים ורתכים מעיד על מחסור בעובדים בתחומים לעיל. מדובר במחסור לעובדים מקצועיים הנמשך זה שנים רבות. חלקו של המחסור התמלא במהלך השנים האחרונות באמצעות עובדים זרים ועובדים פלשתינאים. העובדה שהמחסור איננו מתמלא ע"י עובדים ישראלים נובע בין השאר מרמות השכר ההתחלתיות המשולמות לעובדים המאיישים משרות אלו, רמת שכר שהיא יחסית נמוכה ביחס למאמצים הנדרשים והיכולת להתקדם לפתח קריירה במהלך חיי העבודה במשלחי יד הללו. במילים אחרות - במידה וקיימת תמורה כלכלית להשתלבות במקומות העבודה הללו היא צפויה לבוא לידי ביטוי בטווח הארוך שמקטין את הכדאיות של פרטים להשתלב במשלחי היד הללו.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully