וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השביתה בבינלאומי – לא מה שחשבתם

אביבה כחלון

24.10.2010 / 11:00

רוב הציבור לא מבין למה עובדי הבינלאומי שוובתים ורק מתעצבן על שיבוש חיי היום-יום? אביבה כחלון, עובדת הבנק זה 30 שנה, מסבירה על המהומה שהובילה לשביתה בבנק החמישי בגודלו בארץ, ולמה דווקא אתם תצאו מהמאבק כמרוויחים הגדולים

שביתות הן דבר מעצבן. תמיד הן מצטיירות כמעשה בלתי אחראי שנוקטים עובדים, לפעמים אפילו עובדים שבעים, שדורשים עוד ועוד כסף. הציבור שנפגע בדרך כלל לא מתעניין בסיבות שהביאו לשביתה ורק מתעניין מתי זה כבר ייגמר.

עיקרי המאבק

לא זה המקרה בשביתת עובדי הבנק הבינלאומי. אני עובדת בבנק כבר קרוב ל-30 שנה. בניגוד למה שאולי נראה, אינני מרוויחה שכר בן חמש ספרות. אני, וחבריי בבנק, מרוויחים סביב השכר הממוצע במשק, מי יותר ומי פחות. לרובנו ותק של למעלה מ-15 שנים בבנק.

אז בעצם מה הסיפור שלנו? בשנה האחרונה החליטו קברניטי הבנק, אלה שיושבים במגדל השן ומרוויחים שכר של שש ספרות, שצריך להגדיל את רווחיותו של הבנק, בין היתר באמצעות שיווק אגרסיבי. על פניו נשמע רעיון נכון אולם הדרך להגשמת המטרה היא זו שפוגעת בנו העובדים ובכם הלקוחות. בבנק בבינלאומי התחילו להשתמש במערכת ממוחשבת שנקראת "יוזמה".

המערכת הזו, שמזכירה את האח הגדול, מודדת אונליין את מכירות הפקידים, שלא הוכשרו להיות אנשי מכירות, בתחום של מוצרים בנקאיים שונים: הלוואות, כרטיסי אשראי וכו'. אם קיבלתם לאחרונה טלפון מפקיד הבנק שלכם שהמליץ לכם בחום על כרטיס אשראי סופר-מגה-חסכוני, דעו לכם שזה רק בגלל שמנהל הסניף שלו התקשר אליו הבוקר כבר שלוש פעמים וקבל בפניו כי עד כה הוא מכר רק שני כרטיסים במקום עשרה שהוא אמור למכור לפי מודלים כלכליים נשגבים.

כך, אותו פקיד שמוטלת עליו עבודה בנקאית שגרתית, הופך באחת לאיש מכירות ש"דוחף" לכם מוצרים שונים, שלפעמים אינכם צריכים ולפעמים הם סתם יגדילו לכם את ההוצאות.

מפירים את אמון הלקוחות

סביבת העבודה שלנו הפכה לבלתי נסבלת. אנחנו, הפקידים, שמכירים על בסיס אישי את לקוחותינו במשך שנים, נאלצים לעמוד מולם כאחרון אנשי המכירות בערוץ הקניות ובמידה רבה להפר את האמון שהלקוח נותן בנו.

בניגוד למה שיכול להצטייר, אנחנו אוהבים את הבנק ובעיקר אוהבים את הלקוחות שלנו. מפה למעשה נובע המאבק שלנו. אנחנו דורשים לתת לכם שירות טוב, יעיל והגון.

עובדה מעניינת נוספת היא שהרוב המכריע של המועסקים בבנק הן נשים. חלק מקבוצת הבנק הבינלאומי הוא בנק פאג"י שנותן שירות לאוכלוסיה החרדית בארץ. בבנק פאג"י עובדות נשים חרדיות שהעבודה בבנק נוחה להן מסיבות שונות. אותה גישה של הגדלת הרווחיות ויהא המחיר אשר יהא, היא זו שהביאה את קברניטי הבנק לכפות על עובדות אלה לעבוד שני פיצולים בשבוע. המשמעות היא שעובדות אלה, פעמיים בשבוע, חוזרות הביתה רק בשעות הערב המאוחרות. כאשר ארגון העובדים ביקש להגדיל את כוח האדם בבנק פאג"י, כדי להקל על עובדות אלה, הנהלת הבנק טענה כי ארגון העובדים מבקש לנהל את הבנק במקומה. טיעון כזה אינו מכבד את העובדים ובעיקר לא את העובדות שרוצות לשלב בין עבודה לבין חיי משפחה. זו לא דרישה מוגזמת.

הבנק הבינלאומי עבר תהפוכות רבות: בעלי הבית ומנהלים התחלפו, בנקים נוספים נקנו ואסטרטגיות ניהוליות השתנו אבל אנחנו, העובדים, נישאר גם אחרי כל התהפוכות הללו. כשבעל הבית מושך דיבידנד בסך של מאות מיליוני שקלים, נראה לנו סביר לבקש הגדלת כוח אדם צנועה בסניפים ולמתן את שיטות השיווק לטובת הלקוחות ולטובת שמירה על מקום עבודה מאורגן ושפוי.

תגובת הבינלאומי: התנאים בבנק - מהטובים במערכת

מהנהלת הבנק נמסר בתגובה כי: "מערכת השיווק קיימת בבנק הבינלאומי משנת 2008 ומטרתה להתאים את המוצר המתאים ללקוח המתאים. המערכת משפרת את מערך השירות ללקוח ומציעה לו הצעות פיננסיות טובות, המתאימות לצרכיו. מערכות דומות קיימות בכל הבנקים הגדולים. במערכת ובסקרים הלקוחות מביעים שביעות רצון גבוהה מכך שהם מקבלים מפעם לפעם הצעות. נציין כי העובדים מקבלים הכשרה שיווקית ברמה גבוהה והדרכה בנושאים בנקאיים שונים. לגבי תנאי ההעסקה, הן התנאים והן השכר הם מהטובים במערכת הבנקאית. קיימות בבנק הבינלאומי נשים בכל דרגי הניהול, וקידום הנשים בבנק ובקבוצה הוא דבר מוכח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully