וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיסקונט יוצא סופית מרשות המדינה

אתי אפללו ומיכאל רוכוורגר

26.10.2010 / 9:44

המדינה מחסלת החזקותיה בבנק דיסקונט ובכך למעשה מביאה להפרטתו הסופית. 11.7% ממניות הבנק שברשות המדינה יופצו על ידי סיטי ואי.בי.איי

בנק ההשקעות סיטי ישראל החל הבוקר בהפצת 11.6% ממניות בנק דיסקונט (1.45% , 735.0), לאחר שזכה במכרז שקיימה המדינה אשר מוכרת את אחזקותיה בבנק. סיטי יפיץ את המניות בשוק ביחד עם בית ההשקעות הישראלי אי.בי.איי. בכך מחסלת מדינת ישראל את החזקותיה בבנק ולמעשה מסיימת את הפרטתו. זוהי הפעם השלישית שמדינת ישראל מציעה השנה למכירה נתח מהחזקותיה בבנק.

אמש (ב') הודיע משרד האוצר לאחר סגירת סיום המסחר בבורסה כי החל בהליך למכירת חבילה של 5% לפחות ממניות דיסקונט, ששווי השוק שלהן הוא 355 מיליון שקל. עד לאתמול החזיקה המדינה ב-11.7% מדיסקונט בשווי שוק של כ-830 מיליון שקל.

עם השלמת המהלך, שאותו מוביל החשב הכללי במשרד האוצר שוקי אורן, תחדל המדינה להיות חלק מגרעין השליטה בבנק, כך שלא יהיו בבנק דירקטורים מטעמה. זאת מאחר שהנחיית בנק ישראל קובעת כי שיתוף הפעולה בין הצדדים פוקע כשהמדינה יורדת מאחזקה של 10%.

ההפצה הנוכחית מצטרפת לשתי הפצות של 13.3% של דיסקונט שביצעה המדינה במהלך השנה בהיקף של כמיליארד שקל, כך שבסך הכל יקבל האוצר בגין אחזקותיו בדיסקונט כ-1.8 מיליארד שקל. לאחר מימוש המניות בדיסקונט יממש האוצר את אחזקותיו בלאומי (11.46%), ששווי השוק שלהן הוא כ-2.9 מיליארד שקל.

במסגרת ההפצה הקודמת בחודש יולי הופצו 8.33% ממניות דיסקונט על ידי בנק ההשקעות השווייצי UBS תמורת כ-555 מיליון שקל. במכירה ניצל UBS את האופציה שהוענקה לו ורכש עוד 3.33% ממניות דיסקונט. הפעם תנסה המדינה להפיץ את כל המניות בבת אחת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully