וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכרזת ברננקי שלחה את וול סטריט לעליות

ניר צליק

3.11.2010 / 22:16

המסחר בבורסת ניו יורק ננעל בעליות קלות על רקע תוכנית התמריצים של הבנק הפדרלי. דאו ג'ונס עלה ב-0.2%, נאסד"ק התחזק ב-0.3% ו-S&P-500 הוסיף 0.4% לערכו

המסחר בוול סטריט הסתיים בעליות קלות על רקע תוכנית התמריצים של הבנק הפדרלי. דאו ג'ונס הוסיף 0.2% ל-11,215 נקודות, נאסד"ק עלה ב-0.3% ל-2,540 נקודות ו-S&P 500 הוסיף 0.4% ל-1,198 נקודות.

בזירת המקרו, הבנק הפדרלי הודיעה היום על תוכנית שנייה של הרחבה כמותית (quantitative easing) בארה"ב, כלומר רכישת אג"ח ממשלתיות על ידי הבנק המרכזי במימון הדפסת כסף, בניסיון לתמוך בצמיחת הכלכלה האמריקאית על ידי הורדת עלויות המימון לצרכנים ועסקים. הבנק המרכזי הודיע כי ירכוש אג"ח ממשלתיות אמריקאיות בסך 600 מיליארד דולר עד סוף חודש יוני 2011 - כלומר קצב רכישות של כ-75 מיליארד דולר בחודש.

הבנק ציין כי ישקול באופן קבוע את קצב התקדמות וגודל התוכנית "כנדרש כדי להשיג את מירב התעסוקה ויציבות המחירים". כלכלנים צפו כי הבנק יודיע על רכישות של אג"ח ממשלתיות בהיקף של 500 מיליארד דולר על פני תוקפה של שישה חודשים. בהודעת הבנק המרכזי נאמר כי התאוששות הכלכלה מאכזבת באיטיותה, ולא חל שינוי בנוסח הודעת הבנק לפיה יותיר את הריבית ברמת נמוכה באופן יוצא דופן לפרק זמן ממושך.

מדד מנהלי הרכש למגזר השירותים בארה"ב עלה באוקטובר לרמה של 54.3 נקודות לעומת 53.2 בספטמבר, מסר היום מכון המחקר ISM. העלייה היתה חדה יותר מתחזית הכלכלנים, אשר צפו מדד של 53.5 נקודות. קריאה של המדד מעל לרמה של 50 נקודות מצביעה על צמיחה בפעילות הכלכלית במגזר, ואילו מדד מתחת לרמה זו משקף ירידה בפעילות. רמתו הממוצע של המדד בחמש השנים שקדמו לתחילת המיתון האחרון בדצמבר 2007 היתה 56.1 נקודות.

הזמנות מבתי חרושת בארה"ב גדלו בספטמבר ב-2.1% - העלייה החדה ביותר זה שמונה חודשים - מסר היום משרד המסחר האמריקאי. כלכלנים צפו עלייה מתונה יותר של 1.6%. נתוני ההזמנות של חודש אוגוסט תוקנו כלפי מעלה והיו ללא שינוי, לעומת ירידה של 0.5% שעליה דווח במקור.

חברת ההשמה ADP כי חברות במגזר הפרטי בארה"ב גייסו יותר עובדים מהצפוי באוקטובר. מספר המשרות במגזר הפרטי גדל בחודש שעבר ב-43 אלף לאחר שבספטמבר נרשמה ירידה של 2,000 משרות, על פי הנתון המתוקן שפורסם היום. העלייה באוקטובר היתה חדה מתחזיות אנליסטים, שצפו כי תסתכם ב-20 אלף משרות.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully