וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת עזיבת בהרב: הכנסות אמדוקס עולות

ניר צליק

4.11.2010 / 10:00

רגעים לפני עזיבתו של מנכ"ל אמדוקס דב בהרב, מפרסמת החברה כי הכנסות הרבעון הרביעי עלו ב-7.7% ל-762.2 מיליון דולר לעומת הרבעון המקביל אשתקד

במהלך הרבעון הנוכחי, הרביעי, הופתעו משקיעי אמדוקס לגלות כי דב בהרב, מנכ"ל החברה, יעזוב את תפקידו ויוחלף באלי גלמן, ששימש כיו"ר ריטליקס, במהלך הרבעון הראשון של 2010. כעת, מודיעה אמדוקס כי לוח הזמנים מתקצר וכי גלמן יתפוס את מקומו של בהרב בעוד כשבועיים, ב-15 בנובמבר. בהרב עבד בחברה כ-20 שנה.

מנכ"ל אמדוקס הנכנס, אלי גלמן, אמר כי "עתידה של אמדוקס נותר מבטיח ואני סמוך ובטוח בכך שלאמדוקס יש את האנשים, המוצרים והמודל העסקי הטובים ביותר כדי לספק את צורכי התעשייה שלנו. ב-2011 בכוונתנו לנצל את ההזדמנויות בשוק תוך התמקדות בהאצת הצמיחה ארוכת הטווח".

"למרות זאת, בטווח הקצר, אנו צופים לחצים מסוימים על הרווחיות שלנו כתוצאה משלושה גורמים", המשיך גלמן. "ראשית, אנו משקיעים בכמה תוכניות בתחילת שנת הכספים 2011 הכוללות הכשרה, העברת ידע ושיפור התפוקה, תוך שאנו ממשיכים לצבור תנופה לאחר המיתון. שנית, אנו משקיעים במספר יוזמות עבור לקוחותינו. השקעות אלו כוללות מאמצים ועלויות נוספים הנובעים ממספר פרויקטי אימפלמנטציה בתהליך, בכללם פרויקטים עבור לקוחות בתחום הכבלים. כמו כן, זיהינו ברבעון הראשון הזדמנות אסטרטגית לעסקה בשווקים המתעוררים אשר עשויה להצריך השקעה בשלב הראשון. שלישית, חלק מסוים מפרויקט ההטמעה בקלירווייר הושעה עקב שינויים בקדימויות העסקיות של הלקוח. השעיה זו יוצרת לחצים נוספים על הרווחיות, למרות שאנו ממשיכים לתמוך בכל מנויי קלירווייר באמצעות המערכות שלנו במודל של מיקור חוץ".

בהודעתה של קלירווייר בעבר נכתב כי חלו בעיות בהטמעת המערכת, וכי כתוצאה מהתקלות בהטמעת פלטפורמת אמדוקס תשתמש קלירווייר בתוכנה הנוכחית גם בתחילת 2011 ואולי אף מאוחר יותר. ההסכם בין שתי החברות נחתם באפריל 2009, כאשר היקפו נאמד אז בעשרות מיליוני דולרים.

רבעון רביעי חיובי ויציב

ואכן, תחזיתה של אמדוקס לרבעון הבא, הראשון של 2011, מאכזבת מעט ביחס לתחזיות האנליסטים. החברה מצפה להכנסות של 760-780 מיליון דולר ולרווח מתואם של 49-58 סנט למניה, כאשר אנליסטים חזו הכנסות של 774 מיליון דולר ורווח של 60 סנט למניה – כך שבשורה התחתונה צפויה אמדוקס להחמיץ את תחזיתם.

את הרבעון הנוכחי, הרביעי, סיימה אמדוקס עם הכנסות של 762.2 מיליון דולר, עלייה של 7.7% לעומת הרבעון המקביל בו עמדו ההכנסות על 707.4 מיליון דולר. החברה צפתה הכנסות של 755-770 מיליון דולר, כך שהיא נמצאת באמצע טווח תחזיותיה. אנליסטים צפו לחברה הכנסות של 763 מיליון דולר. תנודות שערי המטבע השפיעו ב-3 מיליון דולר על תוצאות החברה ברבעון ביחס לרבעון הקודם.

הוצאות התפעול של החברה הסתכמו ב-659.3 מיליון דולר, עלייה של 8% לעומת 610.6 מיליון דולר ברבעון המקביל, והרווח התפעולי הסתכם ב-102.9 מיליון דולר, עלייה של 6.2% לעומת 96.8 מיליון דולר ברבעון המקביל. הרווח התפעולי המתואם, המנכה מחיקות בגין נכסים בלתי מוחשיים, הסתכם ב-137.2 מיליון דולר, עלייה של 7.2% לעומת 128 מיליון דולר ברבעון המקביל.

בשורה התחתונה, סיכמה אמדוקס את הרבעון עם רווח נקי של 94.7 מיליון דולר, עלייה של 10.2% לעומת 85.8 מיליון דולר ברבעון המקביל. הרווח הנקי המתואם הסתכם ב-122.4 מיליון דולר או 62 סנט למניה, עלייה של 12% לעומת 109.2 מיליון דולר או 53 סנט למניה ברבעון המקביל. אנליסטים חזו רווח מתואם של 59 סנט למניה כך שהחברה עקפה את התחזיות בשורה התחתונה.

במהלך הרבעון הרביעי בוצעה רכישה עצמית של מניות רגילות בהיקף של 181 מיליון דולר. תזרים מזומנים חופשי ברבעון הרביעי הסתכם ב-120 מיליון דולר.

"תוצאות הרבעון הרביעי שלנו מסכמות בסימן של יציבות את שנת הכספים 2010, שנה בה אמדוקס הגיעה לנקודת מפנה חיובית לאחר תקופה של אי-יציבות מאקרו כלכלית משמעותית, שיפרה את מעמדה התחרותי וזכתה בחוזים חדשים ברחבי העולם", אמר דב בהרב, המנכ"ל הפורש. "למרות קיומם של מספר אתגרים בטווח הקצר, אני מאמין בהזדמנויות העומדות בפני אמדוקס ובטוח ביכולתו של אלי גלמן להנהיג את החברה להצלחה בשנים הבאות. לאלי יש את הניסיון, האנרגיה וההבנה המעמיקה של אמדוקס ושל התעשייה שלנו הדרושים כדי להתניע מחדש את מנועי הצמיחה שלנו בטווח הרחוק ולהשקיע בעתיד החברה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully